لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

 

آموزش کامل سئو ویدیو

این روزها به هر طرفی نگاه کنید، محتوای ویدئویی را در دنیای آنلاین خواهید دید. مشتریان شما عاشق محتوای ویدئویی هستند.

واقعیت این است که بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سایت هاب اسپات، 85 درصد از افراد بر این باورند که عاشق ویدئوهای تولید شده از طرف برندهای موجود هستند و 72 درصد از آن ها ترجیح می دهند از فایل های ویدئویی برای یادگیری جنبه های مختلف محصولات و خدمات استفاده کنند. به طور میانگین مشتریان هر روز یک و نیم ساعت محتوای ویدئویی را تماشا می کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط هاب اسپات:

  • 76 درصد از بازاریابان بر این باورند که محتوای ویدئویی به آن ها کمک کرده فروش شان را افزایش دهند.
  • 47 درصد از آن ها بیان کرده اند که فیلم باعث کاهش کوئری های پشتیبانی شده است (یعنی مشتریان با دیدن فیلم های آموزشی درباره محصولات و خدمات، کمتر سوال می پرسند).
  • 76 درصد از آن ها بر این باورند که محتوای ویدئویی به آن ها کمک کرده است ترافیک سایت شان را بیشتر کنند.
  • 80 درصد بازاریابان هم بیان کرده اند که محتوای ویدئویی زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در سایت را افزایش داده است.

خوب همانطور که از آمار و ارقام بالا پیداست مشتریان شما به دنبال محتوای ویدئویی هستند. اگر بتوانید از این محتوا به درستی استفاده کنید قادر خواهید بود نتایج مثبت تری به دست آورید.

اگر هنوز تولید و به اشتراک گذاری محتوای ویدئویی را آغاز نکرده اید حالا بهترین زمان برای اجرای این استراتژی است. اما یک سوال مهم هست که باید مدنظر داشته باشید. با وجود نوساناتی که محتوای ویدئویی آنلاین دارد شما چگونه می توانید مطمئن شوید که محتوایتان در موتورهای جستجو متمایز خواهد بود و نتایج مثبت و نرخ تبدیل بالایی برای سایت تان خواهد داشت؟ پاسخ به این سوال ساده است: به کمک بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو.

در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ببینیم چگونه می توانیم از سئو برای بهبود محتوای ویدئویی مان استفاده کنیم.

اهداف و استراتژی هایتان را برای محتوای ویدئویی تعریف کنید:

خوب قبل از اینکه بخواهید شروع به توسعه محتوای ویدئویی کنید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمایید باید بدانید که چرا می خواهید چنین محتوایی تولید کنید و قصد دارید به کمک آن به چه اهدافی دست پیدا کنید.

می خواهید به کمک فایل های ویدئویی ترافیک بیشتری برای سایت تولید کنید؟ به دنبال کسب بازدهی بهتر یا آگاهی بیشتر درباره برند هستید؟ می خواهید تعداد کوئری های پشتیبانی را کاهش دهید؟ در گام اول باید اهداف کلی تان را تعریف کنید. ی

ک استراتژی، پلن و تقویم تولید محتوای ویدئویی ایجاد کنید که شامل مواردی است که می خواهید به آن دست پیدا کنید. چگونه می خواهید ویدئو را توسعه دهید؟ در چه پلتفرمی قصد به اشتراک گذاریش را دارید؟ چند وقت به چند وقت می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید؟ همه این ها را در پلن تان مشخص کنید.

اگر این گام را نادیده بگیرید، هرگز قادر نخواهید بود کارکرد سئو و تاثیرگذاریش بر روی محتوای ویدئویی تان را تعیین کنید. می توانید داده های مرتبط با سئو و اطلاعاتی همچون تعداد بازدیدکنندگان ویدئو و نحوه اشتراک گذاری آن را تجزیه و تحلیل کنید اما نمی توانید بگویید این نتایج قبل از به کارگیری سئو بوده یا به خاطر فرآیندهای سئو ایجاد شده است. پس این گام را به درستی انجام دهید.

محتوای ویدئوی تان را برای دستگاه های موبایلی بهینه سازی کنید:

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سایت eMarketer، بیش از 75 درصدبازدیدهای انجام شده از ویدئوها از طریق دستگاه های موبایلی انجام می شود. پس اگر افراد نتوانند محتوای ویدئویی شما را ببینند و آن را با دوستان و اشنایانشان به اشتراک بگذارند چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا می توانید در این شرایط هم از مزایای فایل های ویدئویی بهره ببرید؟ قطعا خیر. اگر کاربران نتوانند بر روی دستگاه های موبایلی شان محتوای ویدئویی شما را ببینند، رتبه ای هم برای آن کسب نخواهید کرد.

گوگل تلاش می کند ویدئوهایی که برای سئو بهینه سازی شده را در نقاط بالاتری از نتایج جستجو نشان دهد تا تعداد بازدیدش افزایش یابد.

بر روی کلمات کلیدی مدنظرتان تحقیق کنید:

وقتی می خواهید محتوایی توسعه دهید مهم ترین گامی که پیش رو دارید تحقیق بر روی کلمات کلیدی برای عنوان و محتوای فایل ویدئویی و نیز برای محتوایی است که قصد دارید در کنار ویدئو آن را هم به اشتراک بگذارید (مثلا محتوای ایمیلی، پست های رسانه اجتماعی، محتوای سایت و غیره).

در این تحقیق مخاطبان هدف تان و چیزی که در حال حاضر جستجو می کنند را به خاطر داشته باشید. برای تحقیق کلمات کلیدی، واژه هایی که می خواهید مورد استفاده قرار دهید را در نوار جستجوی سایت یوتیوب وارد کنید. حالا به نتایجی که یوتیوب در اختیارتان قرار می دهد خوب نگاه کنید. از نوع محتوا و تعداد نتایج موجود یادداشت بردارید و ببینید چگونه می توانید از این ها در محتوای ویدئویی تان استفاده کنید و با رقبای موجود مبارزه نمایید.

متادیتای ویدئوتان را بهبود ببخشید:

بعد از اینکه کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای ویدئویی تان شناسایی کردید باید مطمئن شوید آن ها را در متادیتا یا همان داده های متا قرار می دهید. اگر می خواهید فایل ویدئویی تان توسط موتورهای جستجو شناسایی و کشف شود باید کلیدواژه های مهم تان را در تگ های ویدئو بگنجانید. همچنین این کلمات کلیدی ر در نام فایل قرار دهید و سپس آن را در شبکه های اجتماعی یا سایت تان منتشر نمایید.

از کلیدواژه ها در توضیحات ویدئو و سایر اطلاعاتی که برای خزنده های موتورهای جستجو مهم است استفاده کنید. فایل ویدئویی شما اگر در برگیرنده کلیدواژه هایی که کاربران برای جستجو از آن ها استفاده می کنند نباشد، هرگز دیده نخواهد شد و در اختیار مخاطبین هدف قرار نخواهد گرفت.

متن ویدئو و اسکیما مارک آپ (Schema Markup) را فراموش نکنید:

همه ما خیلی خوب می دانیم که موتورهای جستجو نمی توانند فایل ویدئویی مان را ببینند تا تعیین کنند برای چه کوئری جستجو شده ای آن را به نمایش بگذارند.

موتورهای جستجو فقط می توانند متن ها، برخی تصاویر و کدها را اسکن کنند و به همین خاطر است که قرار دادن متن ویدئو به آن ها کمک می کند بهتر محتوای موجود را درک کنند. همچنین باید زبان اسکما مارک آپ را که به عنوان داده های ساخت یافته هم مشهور است بر روی صفحاتی که در برگیرنده فایل های ویدئویی هستند قرار دهید. اینکار باعث می شود موتورهای جستجو راحت تر و سریع تر محتوای موجود را اسکن نمایند. فراموش نکنید که گوگل ابزاری به نام ابزار تست داده های ساخت یافته دارد که به شما کمک می کند مطمئن شوید ویدئوهایتان به راحتی برای موتورهای جستجو قابل اسکن هست یا خیر. اینکار به شما کمک می کند دیده شدن ویدئو در نتایج جستجو را بررسی کنید.

نقشه سایتی برای محتوای ویدئویی تان ایجاد کنید:

نقشه سایت برای محتوای ویدئویی به عنوان افزونه ای برای نقشه سایت فعلی عمل می کند و می تواند به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری درباره طبقه بندی، عنوان، توضیحات، طول ویدئو و مخاطب هدف آن بدهد. همچنین نقشه سایت ویدئوها به موتورهای جستجو کمک می کند اطلاعات بیشتری درباره ویدئو به دست آورند. مثلا آدرس صفحه مدنظر، تاریخ انقضا، محدودیت ها و پلتفرم ها را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد.

ویدئوها را به شکل پست های وبلاگی متن محور یا صفحات وب، در سایت تعبیه کنید:

وقتی محتوای ویدئویی تان را به شکل پست های وبلاگی متنی یا صفحات وب در سایت تعبیه می کنید به موتورهای جستجو اجازه می دهید متن بیشتری برای اسکن کردن داشته باشند. این متن ها باید در برگیرنده کلمات کلیدی و عبارات برای محتوا باشد تا دیده شدن آن را در صفحه نتایج جستجو راحت تر سازد. همچنین می توانید قبل از به اشتراک گذاری لینک صفحات در رسانه های اجتماعی و ایمیل ها، ویدئوهایتان را در صفحات فرود سایت تعبیه کنید و به کمک این روش ترافیک بیشتری به سمت سایت تان هدایت نمایید. وقتی سایت ترافیک بیشتری دریافت می کند رتبه بهتری هم در نتایج جستجو خواهد داشت.

محتوای ویدئویی تان را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

حتما می دانید که سایت یوتیوب در حال حاضر دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است و به افراد اجازه می دهد به محتوای ارزشمندی دسترسی داشته باشند. پس مطمئن شوید که در یوتیوب کانالی دارید و محتوای ویدئویی تان را در آن به اشتراک می گذارید همچنین با توجه به اینکه یوتیوب در ایران در دسترس نیست شاید بد نباشد که در شبکه های جایگزین ایرانی آن مانند آپارات، نماشا و تماشا هم فعال شوید. اینکار به شما کمک می کند رتبه بهتری داشته باشید و در نتایج جستجو بهتر دیده شوید.همچنین می توانید فایل های ویدئویی تان را در فیس بوک هم منتشر کنید. این سایت بیش از 8 میلیارد بازدید روزانه از ویدئوها دارد.

دیگران را به لایک کردن، اشتراک گذاشتن و کامنت نوشتن ترغیب کنید:

بازدید کنندگان تان را ترغیب کنید فایل های ویدئویی موجود را ببینند، به اشتراک بگذارند، لایک کنند و کامنتی برای آن بنویسند. هر چقدر بازدید و اینگیجمنت( تعامل یا مشارکت) با ویدئو بیشتر باشد رتبه آن در موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی بهتر خواهد شد. همچنین بازدیدکنندگان را ترغیب کنید در محتوای ویدئویی تان مشترک شوند و ایمیل های مرتبط را دریافت نمایند

اینکار به افراد اجازه می دهد ویدئوهای بیشتری از طرف شما دریافت کنند. مزیت این رابطه دو طرفه بهبود رتبه ویدئو در موتورهای جستجوست. اگر می خواهید محتوای ویدئویی تان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید،مطمئن شوید نکاتی که در بالا بیان کردیم را دنبال می کنید.

منبع: ویدیو در سئو

  • ۹۸/۰۷/۲۸
  • مصطفی کسعلی

سئو ویدئو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی