لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۱
  • ۰

وقتی صحبت از بازارهای مالی می‌شود، موضوع ترس و وحشت از نابود شدن سرمایه هم همیشه مطرح است! اما این برای ما سرمایه‌گذارها تازگی ندارد. ریسک کردن چیزی است که هر روز با آن سر می‌کنیم! اما خوب است تا در این بین، گهگاهی به صحبت‌های نخبگان بازارهای سرمایه که در طول سالها تجربه بیان کرده‌اند هم گوش بدهیم. در این مطلب که با همراهی مجله مالی واگویه تدوین شده است، 5 نقل قول درباره سرمایه گذاری را از افراد مشهوری خواهید خواند. بعضی از این نقل قول‌ها از افرادی در تاریخ قدیم مثل بنجامین فرانکلین نقل شده، و برخی دیگر از نخبگان امروزی مثل وارن بافت یا دیو رمزی. بهرحال درست است که بازار تغییر می‌کند، اما توصیه‌های خوب سرمایه‌گذاری ارزشی بی انتها دارند.

1. «سرمایه‌گذاری روی دانش، بیشترین بهره را بهمراه خواهد داشت.» - بنجامین فرانکلین

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود، باید بدانید که هیچ چیزی مهم‌تر از یادگیری و کسب دانش، برای شما سودآوری نخواهد داشت. دائما مطالعه کنید، و پیش از هر گونه تصمیم گیری مالی، حسابی تحقیقات لازم را انجام دهید و به دقت آنالیز کنید. سرمایه‌گذاران هوشمند و موفق همیشه در حال یادگیری و تحقیق و مطالعه هستند.

2. «به شما خواهم گفت چطور پولدار شوید. وقتی همه حریص بودند بترسید، و وقتی همه می‌ترسیدند حریص باشید!» - وارن بافت

آماده باشید تا وقتی بازار ضعیف بود و شاهد افت بودید سرمایه گذاری کنید، تا وقتی بازار رشد کرد و قیمت‌ها بالا رفت بفروشید! این توصیه وارن بافت را مقایسه کنید با پاسخی که مایکل شوماخر در جواب به سوال درباره علت موفقیت خودش داد. او گفت وقتی همه ترمز می‌کنند من گاز می‌دهم!

3. «بازار سهام پر شده است از سرمایه‌گذارانی که قیمت همه چیز را می‌دانند، اما تقریبا ارزش هیچ چیز را نه!» - فیلیپ فیشر

این نقل قول هم به وضوح می‌گوید سرمایه‌گذاری بدون تحقیق و مطالعه، قطعا به تصمیماتی همراه با پشیمانی خواهد انجامید. تحقیق، چیزی فراتر از گوش دادن به نظرات محبوب جامعه است!

4. «چقدر میلیاردر می‌شناسید که با سرمایه‌گذاری در حساب‌های پس‌انداز بانک‌ها میلیاردر شده باشند؟» - رابرت جی آلن

با وجود اینکه خواباندن پول در حساب‌های سود ده بانکی، خیال شما را بابت دریافت سود ثابت و منظم راحت می‌کند، اما توجه داشته باشید که میزان بهره این حساب‌ها بسیار پایین است. اما بانک را به کل فراموش نکنید. حساب‌های پس‌انداز برای نگهداری صندوق پس‌انداز اضطراری شما گزینه مناسبی هستند. تقریبا به اندازه سه چهار ماه حقوقتان را باید در این حساب برای روز مبادا نگهداری نمایید.

5. «آرامش مالی این نیست که آنقدر پول داشته باشید که هرچه می‌خواهید بتوانید بخرید! آرامش مالی این است که یاد بگیرید کمتر از آنچه در می‌آورید خرج کنید، تا پولی بماند و بتوانید آنرا سرمایه‌گذاری کنید. تا این کار را نکنید برنده نخواهید شد!» - دیو رمزی

در خرج کردن میانه روی کنید تا مطمئن شوید برای روزهای مبادا و دوران بازنشستگی‌تان پولی کنار گذاشته‌اید! تا وقتی همه درآمدتان را خرج کنید، یا بدتر از آن تا وقتی که در قرض و قوله باشید، هیچگاه نمی‌توانید پولی را کنار بگذارید. وقتی پول بی‌کاری هم نداشته باشید، سرمایه‌ای برای سرمایه گذاری نخواهید داشت.

یادتان باشد که دنیای سرمایه‌گذاری می‌تواند سرد و بی‌رحم باشد. اما اگر حساب شده عمل کنید و حواستان به همه چیز باشد، شانس شما برای موفقیت در بلند مدت بسیار بالا است. این نقل قول‌ها را چقدر با تجربیات خودتان منطبق دیدید؟ آیا نقل قول محبوب دیگری هم می‌شناسید که بتوانید آنرا به نقل‌قول‌های بالا اضافه کنید؟

منبع

  • ۹۹/۰۳/۲۷
  • مصطفی کسعلی

سرمایه گذاری

نقل قول

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی