لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

چرا طراحان سایت باید سئوکار باشند و روش های سئو کردن سایت را بدانند؟

برای طراحان سایت امروزی، توسعه و ساخت یک سایت چیزی بیشتر از کارکرد، قابلیت استفاده و جنبه های زیبایی شناسی آن است. این روزها هر سایت تازه تاسیسی نیازمند استفاده درست از پروتکل های سئوست تا بتواند توسط گوگل و خزنده های آن به درستی خزیده شده و ایندکس شود.

واضح است که داشتن یک سایت خوب به جذب ترافیک زیاد کمک می کند. با اینحال برای اینکه مطمئن شوید ترافیکی که وارد سایت می شود مرتبط، مختص ناحیه جغرافیایی مدنظر و از طرف بخش های هدف است، باید به درستی از فرایندهای سئو بهره ببرید. بر اساس تحقیقات انجام شده در سایت هاب اسپات، 77 درصد از افراد قبل از اینکه وارد معامله با برندی شوند، آن را در دنیای آنلاین بررسی می کنند و تحقیقاتی بر روی برند انجام می دهند. این موضوع بدین معنی است که طراحی، ساختار، محتوا و تمرینات بازاریابی سایت شما باید به درستی در کنار هم چیده شود تا بتواند در صفحه نتایج موتورهای جستجو به خوبی نمایان گردد.

سئوی داخلی سایت و سئوی خارجی سایت برای کسب رتبه در موتورهای جستجویی همچون گوگل اهمیت زیادی دارند. در این مقاله سعی می کنیم به یک سوال مهم پاسخ دهیم. ان سوال این است: چرا طراحان سایت باید سئوکار باشند و روش های سئو کردن سایت را بدانند؟ اجازه دهید پاسخ این سوال را در ادامه با هم مرور کنیم و ببینیم چگونه می توانیم رتبه بهتری در موتورهای جستجویی همچون گوگل داشته باشیم:

چرا طراحان سایت باید با فرایندهای سئو اشنا باشند؟

1-کسب رتبه بالاتر:

اگر با فرآیند سئو اشنا باشید حتما خیلی خوب می دانید که سئوی داخلی یا همان On-Page دربرگیرنده عناصر مختلفی همچون کدهای وضعیت HTTP، URL ها و ارتباط آن ها با موتورهای جستجوست. سایر جنبه های موجود هم شامل استفاده درست از متاتگ ها، دیسکرپشن ها و تگ هدینگ است تا بتواند صفحه مدنظر را به خوبی در صفحه نتایج جستجو نشان دهد. به همین خاطر است که طراح سایت باید با چنین جزییاتی اشنا باشد و بتواند آن ها را به ترتیب بر روی سایت اعمال نماید. در چنین شرایطی است که می توان به کسب رتبه بالاتر در گوگل امیدوار بود.

2-دقت جستجوی بالاتر:

هر روز به تعداد کاربران اینترنتی افزوده می شود. تقاضای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های کاری مختلف هم افزایش یافته است. به همین خاطر برندهای زیادی بر روی محصولات و خدمات یکسان کار می کنند، فروشگاه های آنلاین متعددی بر روی یک حوزه رقابتی فعالیت دارند و شاخه های مختلفی از یک برند در دنیای آنلاین دیده می شود. مشتری بالقوه قبل از اینکه وارد فروشگاه اینترنتی شما شود به احتمال زیاد اولین کاری که انجام می دهد رفتن به گوگل و جستجوی کسب و کار شماست. آمارهای موجود نشان می دهد بیش از 18 درصد از خریداران برای جستجوی محصولاتشان گوگل را به آمازون ترجیح می دهند و 136 درصد مواقع برای فرآیندهای مشابه، موتورهای جستجو به سایت های دیگر ترجیح داده می شوند.

همین آمارها در جستجوهای محلی هم به چشم می خورد. جستجوهای محلی 50 درصد کاربران موبایلی را به فروشگاه هایی که در نزدیکی محل زندگیشان فعالیت می کنند هدایت می کند. این هم یکی دیگر از دلایل یادگیری فرآیندهای سئو توسط طراحان سایت است. اگر طراح سایتی سئوی داخلی را به خوبی درک کند می تواند صفحه کسب وکار مشتری اش را بیشتر در دنیای وب نشان دهد.

3-ترافیک موبایلی بیشتر:

گزارش های موجود نشان می دهد تولید ترافیک یکی از اصلی ترین چالش هایی است که طراحان سایت و بازاریابان با آن دست و پنجه نرم می کنند. طراحان سایت این فرصت را دارند که معیارهای سئو را از همان ابتدا در سایت بگنجانند. اینکار نه تنها باعث می شود سایت کاربرپسندتر باشد بلکه به ریسپانسیو بودن سایت هم کمک می کند. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط Sweor، 57 درصد از کاربران موبایلی زمانی که ببینند سایتی واکنشگرا نیست و بر روی دستگاه های موبایلی به خوبی نشان داده نمی شود آن را ترک می کنند. فرآیندهای سئو به شما کمک می کند چنین جریانی را بهبود ببخشید و محتوای بصری با کیفیتی برای بازاریابی بهتر اضافه نمایید. طراحان می توانند از این گزینه به نفع خودشان استفاده کنند و سایتی واکنشگرا، جذاب و قابل رتبه گیری در موتورهای جستجو ایجاد نمایند.

4-اینگیجمنت بالاتر:

در دنیای طراحی سایت و بازاریابی واژه اینگیجمنت به معنای تعامل یا مشارکت کاربران با پیام تبلیغاتی یا سایت است. در دنیای امروزی، هر برند آنلاینی باید بتواند در رتبه بندی گوگل جایگاهی داشته باشد تا به کاربران هدفش دست یابد.

سئوی داخلی سایت به شما کمک می کند شبکه ای از لینک دهی داخلی را ایجاد کنید و کاربر را با ارائه اطلاعات ارزشمند در زمان مناسب، به تعامل با سایت وا دارید. چنین شرایطی به شما کمک می کند بخش هایی از سایت که به توجه بیشتری نیاز دارند را در معرض دید مخاطبان تان قرار دهید و تجربه کاربری مثبتی برایشان بسازید. همین امر به برند کمک می کند بیشتر از قبل بر روی اهدافش تمرکز داشته باشد و استراتژی های بازاریابی مختلفی را برای افزایش درآمد توسعه دهد.

5-کمک کردن به کسب وکارهای کوچک تا متوسط:

اگرچه کسب وکارهای بزرگ ممکن است در زمینه اندازه شرکت، کارکردها و تعداد کارمندان بر کسب وکارهای کوچک پیشی بگیرند اما فرآیند سئو تفاوت و تمایزی بین کسب وکارهای کوچک و کسب وکارهای بزرگ قائل نمی شود. برای انجام فرآیند سئو نیاز به سرمایه زیادی نیست و بیشتر کارآفرینان و کسب وکارهای کوچک تا متوسط می توانند از منابع موجود کمک بگیرند و دپارتمان خودشان را بسازند. با اینحال کسب وکارهای کوچک تا متوسطی که بودجه خیلی محدودی دارند نمی توانند دپارتمان اختصاصی برای سئوشان داشته باشند. به همین خاطر طراحان سایت باید سئو بلد باشند. شرکت هایی که تازه شروع به فعالیت کرده اند ممکن است هیچ اطلاعاتی درباره فرآیندهای سئو نداشته باشند. پس در این شرایط طراح سایت است که باید جنبه های مختلف سئوی داخلی را بشناسد و به درستی از آن استفاده کند.

6-ترافیک با کیفیت بیشتر:

طراحی سایت با سئوی داخلی عالی به عنکبوت های گوگل کمک می کند سریع تر URL های موجود را بخزند و صفحات سایت را ایندکس نمایند. تحقیقات انجام شده توسط شرکت MOZ نشان می دهد 71.33 کلیک ها بر روی سایت هایی که در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر می شوند انجام می شود. این موضوع بدین معنی است که سایت ترافیک با کیفیت زیادی به سمت خود جذب خواهد کرد و می تواند به کمک این ترافیک ، سرنخ هایش را بیشتر کند، نرخ تبدیلش را افزایش دهد و بازگشت سرمایه گذاری را بیشتر نماید.

7-استفاده از فناوری های نوآورانه:

اگر تجربه کافی در حوزه بازاریابی داشته باشید حتما می دانید که محتوا تاثیر مستقیمی بر روی مشتریان دارد. بر اساس گفته های سایت MindMeld، 60 درصد از کاربران زمانی که به دنبال جستجوی کوئری های مدنظرشان هستند برای تعامل با موتورهای جستجو از قابلیت جستجوی صوتی بهره می برند. این موضوع بدین معنی است که طراحان سایت امروزی باید بتوانند سایت و محتوای موجود را برای جستجوی صوتی نیز بهینه سازی نمایند. بر اساس تحقیقات بک لینکو، متوسط طول کلمات که به رتبه بندی سایت در صفحه اول جستجو کمک می کند 1890 کلمه است. علاوه بر این، استفاده موثر از کلیدواژه های مناسب به سایت اجازه می دهد رتبه بندی بهتری در صفحه اول جستجو داشته باشد. طراحان سایت برای استفاده حداکثری از قابلیت های پیشرفته سئو و برای داشتن یک سایت بهینه و موثر باید با سئو اشنا باشند.

8-افزایش سرعت بارگذاری سایت:

هر طراح سایتی به خوبی می داند که سرعت بارگذاری سایت نقش مهمی در رتبه بندی آنلاین و نیز تجربه کاربری آن دارد. برخی از فاکتورهایی که باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحات سایت می شود شامل استفاده از تصاویر بزرگ،URL های بد، کدنویسی نادرست و استفاده از قالب هایی با ابزارک های مختلف است. در چنین شرایطی دانستن سئوی داخلی به طراح سایت کمک می کند به هنگام طراحیش، از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری نماید و سرعت بارگذاری سایت را نسبت به گذشته بهبود ببخشد.

9-تجربه کاربری عالی:

شاید از شنیدن اینکه سئو بر روی تجربه کاربری هم اثر می گذارد شگفت زده شده باشید. بله درست شنیدید. سئوی خوب می تواند محتوای عالی ، آموزنده و خوانایی در اختیار کاربران قرار دهد. اینکار به شما کمک می کند سایت های بصری جذابی ایجاد کنید که ناوبری و گشت و گذار در آن ساده و اسان است. همین قابلیت های ساده، کاربر را خوشحال تر می کند و می تواند تجربه کاربری اش را بر روی سایت بهبود ببخشد. پس اگر می خواهید از همان ابتدا تاثیر خوبی بر روی کاربران تان بگذارید باید سئوی داخلی را مدنظر داشته باشید.

10-مقرون به صرفه بودن:

شکی نیست که سئو مزایای زیادی برایتان دارد. یکی از این مزایا مقرون به صرفه بودن آن است. یک طراح سایت ماهر که نحوه ادغام سئوی داخلی با طراحی هایش را می داند می تواند در هزینه شرکت ها صرفه جویی نماید.

هر چیزی از تایتل صفحه گرفته تا متادیسکرپشن ها، متاتگ ها، ساختار URL ها، تگ های بدنه ، چگالی کلمات کلیدی و سئوی تصاویر باید قبل از فاز اجرای سایت برنامه ریزی شوند. نادیده گرفتن این عناصر کلیدی مانع از پیشرفت کلی سایت می شود و می تواند بعدا هزینه های زیادی را بر روی دوشتان بگذارد.

منبع: ضرورت سئو در طراحی سایت

  • ۹۸/۰۸/۱۴
  • مصطفی کسعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی