لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

به گفته پزشک بیماری های عفونی، بهداشت عمومی بهترین کاری است که می توانید در این مورد انجام دهید. از آنجایی که  بیماری تنفسی کرونا ویروس به سرعت در حال گسترش در چین و سایر کشورهاست، با شنیدن هر خبری در این مورد، مردم بیشتر نگران می شوند.

در این مطلب به بررسی راه هایی که از ابتلا به ایروس خطرناک پیشگیری می کنند، می پردازیم. با ما همراه باشید.

با کمک دکتر تام مورکروفت، پزشکی که بر بیماری های عفونی متمرکز شده است، در مورد خطر فعلی آلوده شدن به کرونا ویروس، چگونگی محافظت از خود در برابر آن و چگونگی آگاه ماندن صحبت می کنیم.

نحوه محافظت از خود در برابر کرونا ویروس

دکتر مورکروفت معتقد است که در حال حاضر فقط باید به اصول اولیه پایبند باشید. کرونا ویروس از طریق بخارهای تنفسی پخش می شود، مانند زمانی که شخصی در هوای اطراف شما عطسه یا سرفه می کند. ویروس های آنفلوانزا و ویروس های سرماخوردگی نیز به این روش گسترش می یابد.

او اشاره می ‌کند: "کارهایی که باید برای محافظت از خودتان انجام دهید، مراقبت هایی هستند که باید هر روز به آن پایبند باشید. اولین کاری که می‌ توانید برای پیش‌گیری از ابتلا به هر گونه بیماری تنفسی انجام دهید این است که بهداشت فردی خوب را تمرین کنید."

مورکروفت همچنین توصیه های CDC را برای اجتناب از کروناویروس (و سایر بیماری های تنفسی) مجددا تکرار می کند:

  • دستان خود را با صابون بشویید یا از ضد عفونی کننده دستی که حاوی الکل است استفاده کنید.
  • در هنگام عطسه و سرفه صورت تان را بپوشانید و اگر ذرات تنفسی بر روی دست یا جای دیگری ریخت آن را بشویید.
  • از لمس صورت خود با دست های شسته نشده خودداری کنید.
  • از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند، به ویژه افرادی که علائم تنفسی و تب دارند، خودداری کنید.
  • وقتی بیمار هستید در خانه بمانید.
  • به طور منظم سطوحی از قبیل پیشخوان و میز کارتان را با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز کنید تا از وجود هرگونه ذرات ویروس پاک شوند.

موراد مطرح شده در قسمت بالا، مراقبت های ضروری و روزانه هستند، مراقبت های اضافه تری نیز در این مورد وجود دارد که از جمله آن می توانیم به استفاده از ماسک اشاره کنیم. مورکروفت معتقد است که محافظت های اضافی مانند پوشیدن ماسک های پزشکی، در این مرحله واقعاً ضروری نیستند، مگر اینکه شما به ویروس آلوده شده باشید یا برای تشخیص آن مورد بررسی قرار گرفته باشید.

مورکروفت معتقد است که مهم ترین شرط برای پیشگیری از بیماری های اساسی و بهترین و واقعی ترین دفاع در برابر کروناویروس، سیستم ایمنی قوی است.

برای داشتن سیستم ایمنی قوی، شب ها به اندازه کافی بخوابید، از کم آبی بدن پیشگیری کنید و همیشه هیدراته بمانید، مصرف غذاهای فرآوری شده را به حداقل برسانید و ریز مغذی های کافی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

چطور می ‌توانیم در هنگام مسافرت از خودمان در برابر کرونا ویروس محافظت کنیم؟

مرکز کنترل بیماری ‌ها توصیه کرده‌است که همه از مسافرت غیرضروری به ووهان و یا سایر شهرهای استان هوبی چین اجتناب کنند. اگر واقعا مجبورید که به چین سفر کنید ابتدا با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید، از افرادی که مریض هستند دوری کنید و از حیوانات و بازار حیوانات نیز به شدت اجتناب کنید.

اگر مجبور به سفر هستید، باید بهداشت اولیه که می ‌تواند به جلوگیری از مریض شدن شما کمک کند، را رعایت کنید.

آگاه ماندن

اگر چه خطر ابتلا به کرونا ویروس در کشورهایی مانند ایران هنوز کم است، اما مارکروفت به همه افراد توصیه می کند تا از شیوع ویروس و اخبار مربوط به آن آگاه بمانید. نیازی به استرس و نگرانی بیش از حد نیست، اما آگاهی تان در این مورد را کامل کنید.

این وضعیت برای بسیاری از رسانه های مجازی بستری شده تا اخبار و آمار نادرست را در مورد کرونا ویروس منتشر کنند، به یاد داشته باشید که اخبار مربوط به این ویروس را از رسانه های مطمئن دنبال کنید. اگر به دنبال منبعی مطمئن در مورد اخبار مربوط به کرونا هستید، مارکروفت توصیه می کند که وب سایت CDC را دنبال کنید، جایی که مقامات مرتباً به روزرسانی های مربوط به وقایع کرونا ویروس را منتشر می کنند.

اطلاعات تان در مورد کرونا ویروس، روش های انتقال و پیگیری از آن بالا ببرید، دستورالمعل های مراقبتی را مدنظر قرار دهید و با قوی تر کردن سیستم ایمنی بدن تان خود را تا حد امکان از این ویروس محافظت کنید.

اطلاعات موجود در این مقاله فقط به منظور اهداف آموزشی و اطلاع رسانی است و نباید به عنوان مشاوره بهداشتی یا پزشکی در نظر گرفته شود. همیشه درمورد هرگونه سؤالی که ممکن است در مورد وضعیت پزشکی داشته باشید، با پزشک یا سایر ارائه دهنده خدمات صحیح مشورت کنید.

منابع:

Protect Yourself From Coronavirus

پیشگیری از بیماری کرونا

  • ۹۸/۱۱/۱۴
  • مصطفی کسعلی

کرونا

کرونا ویروس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی