لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

وقتی با چالش هایی روبرو می شوید که شما را از درون دگرگون می کند، چگونه به آن پاسخ می دهید؟ نحوه برخورد شما با احساساتان ، هر جنبه ای از زندگی شما را شکل می دهد. همه ما عواطف مان را در بعضی از نقاط زندگی امتحان کرده ایم. با این حال، اگر متوجه شدید که این مشکلات تمایل به از هم گسیختگی شما دارد، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا استراتژی‌ های انعطاف ‌پذیری عاطفی را یاد بگیرید و آن ها را به کار گیرید تا تحت فشار سنگین مشکلات فرو نریزید. با ما همراه باشید.

انعطاف پذیری عاطفی چیست؟

انعطاف ‌پذیری عاطفی یک هنر زندگی است که در آن ما به خودمان قدرت می‌دهیم تا سختی ها را به عنوان اتفاقی موقتی درک کنیم و از طریق این رنج به تکامل خود ادامه دهیم. در دنیای پر سرعت در حال تغییر امروز، انعطاف ‌پذیری احساسی سوختی است که به شما این امکان را می ‌دهد که از ضربات زندگی به عقب برگردید. زندگی می‌ تواند شدیدا غیرقابل ‌پیش ‌بینی باشد. یک لحظه همه چیز درست پیش می‌ رود و لحظه ‌ای بعد دنیا واژگون می ‌شود.

شما دو گزینه دارید: می ‌توانید شکست را بپذیرید و یا از آن بالا بروید و رنج و سختی را به پیشرفتی قابل دست یابی تبدیل کنید.

اهمیت انعطاف پذیری عاطفی

اگر نمی توانید به طور مؤثر با چالش های زندگی کنار بیایید، عمری طولانی نخواهید داشت. انعطاف پذیری عاطفی به شما کمک می ‌کند مکانیزم‌ های مقابله سالم را گسترش دهید و در طی دوران استرس زا تعادل خود را حفظ کنید تا به استاد احساسات خود تبدیل شوید. افراد انعطاف پذیر همیشه به این فکر می کنند که چگونه از سختی و مشکل پیش آمده عبور کنند. این افراد با پشت سر گذاشتن مشکلات قادر به یافتن معنای مثبت از یک رویداد به ظاهر منفی است. هنگامی که شما از این وضعیت موجود بهره می برید ،یعنی در حال پیشرفت هستید.

این ایده توسط تحقیقات رشد پس از آسیب میشائلا هاس پشتیبانی می شود. او در کتابش توصیه می کند که شکست های آسیب زا را به پیشرفت تبدیل کنید و معتقد است که جدال و آسیب می تواند به دانش ، رشد و شادی منجر شود.

ویژگی های انعطاف پذیری

هر کسی چالش‌ ها را به شکل متفاوتی دسته ‌بندی می‌کنند. با این حال، ویژگی ‌های خاصی وجود دارند که افراد انعطاف پذیر از لحاظ عاطفی با یکدیگر مشترک هستند.

افرادی که به لحاظ عاطفی انعطاف ‌پذیر هستند، بر این باورند که زندگی بر اساس میل آن ها اتفاق می‌افتد نه در برابرآن ها. قربانی شدن بخشی از واژگان آنها نیست. آن‌ها برای هر چیزی که در زندگی شان اتفاق می‌افتد، چه خوب و چه بد، مسئولیت می‌ پذیرند.

· داشتن مکان کنترل داخلی

پایه و اساس داشتن یک مکان کنترل داخلی با درک اینکه شما همیشه یک گزینه برای پاسخ دادن به چالش ‌های زندگی دارید، پایان می ‌یابد. درست است که شاید نتوانید کنترل اوضاع خارجی را در دست بگیرید، اما همیشه می‌ توانید دنیای درونی تان را کنترل کنید.

· خودآگاهی

افرادی که از لحاظ عاطفی انعطاف ‌پذیر هستند، از سطح بالایی از خودآگاهی برخوردارند؛ آن ‌ها می ‌دانند که چه کسی هستند، چه چیزی نیاز دارند وچه چیزی نیازی ندارند. به این ترتیب، آن ‌ها در تنظیم پیام ‌هایی که بدن شان به آن‌ها می ‌دهد مهارت دارند. اگر در مورد چیزی حس خوبی نداشته باشد، وضعیت شان را تغییر می‌ دهند تا بتوانند دوباره به مرکز آرامش شان بازگردند. به گفته Susan David ، روانشناس دانشکده پزشکی هاروارد که در کتاب خود نوشت:

“ زمانی که ما پذیرای احساسات سخت هستیم، می توانیم پاسخ هایی همسو با ارزش هایمان را ایجاد کنیم “

افراد انعطاف پذیر از خودآگاهی به عنوان ابزاری برای درک بهتر افکار و رفتارهای خود استفاده می کنند.

· استقامت

افرادی که به لحاظ احساسی انعطاف پذیر هستند، یک تمایل سیری ‌ناپذیر برای موفقیت دارند. اگر نتوانند راهی پیدا کنند، راهی می سازند. آن‌ها می ‌دانند که هر چیز با ارزشی به راحتی به دست نمی آید و تسلیم شدن هیچ وقت در میان گزینه هایشان نیست. آن ‌ها می ‌دانند چطور استقامت کنند.

همانطور که یک بار نیوت گینگریچ گفت:

“ پشتکار کار سختی است که زمانی که شما از انجام کارهای سخت خسته می شود، آن را انجام می دهید. “

هر شکست به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت بیشتر دیده می شود.افراد انعطاف پذیر به لحاظ عاطفی می‌ دانند که به منظور رسیدن به مقصد مورد نظر خود، باید تسلیم این فرآیند شوند و به خودشان اعتماد کنند.

· خوش بینی

در هنگام کشمکش و سختی پیدا کردن یک کورسوی امید بسیار دشوار به نظر می رسد، با این حال، افرادی که انعطاف پذیری عاطفی دارند قادر به پیدا کردن نکات مثبت پنهان شده در وضعیت‌های دشوار هستند. آن‌ها باور راسخ و تزلزل ‌ناپذیری به قدرت خود برای رسیدن به همه چیز دارند.

تحقیقات نشان می دهد که افراد انعطاف پذیر از یک سبک توضیحی خوش بینانه برخوردار هستند. به عبارت دیگر، آن‌ها مشکلات را با شرایط خوش بینانه ای توضیح می‌دهند تا از افتادن به درماندگی اجتناب کنند. از آنجا که آنها هنگام بروز چالش ها این طرز فکر را دارند، می توانند سریع ترس را کنار بگذارند و تصمیمات قدرتمند بگیرند.

 

منابع:

درباره انعطاف پذیری عاطفی

HOW TO BUILD EMOTIONAL RESILIENCE

  • ۹۸/۰۶/۲۸
  • مصطفی کسعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی