لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۱
  • ۰

آیا پوشیدن کلاه باعث ریزش مو می شود؟ پاسخ نه چندان ساده این است، هم بله و هم نه. در اینجا ما امتحان می کنیم که آیا این درست است یا فقط یک باور غلط است که پوشیدن کلاه باعث ریزش مو در زنان و مردان می شود.

منبع رشد موی سالم در داخل بدن است. رشد مو و برعکس آن، نازک شدن مو در مردان یا زنان توسط عواملی مانند رژیم غذایی، استرس و اثرات هورمون ها یا DHT (در مردان) تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که فولیکول ها را با ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی یا یک مکمل کامل رشد مو تغذیه کنید تا باعث افزایش رشد مو در جایی شوید که مهم است؛ یعنی داخل بدن تان. همچنین مهم است که سطوح استرس را پایین نگه دارید. این نکات رهایی از استرس را امتحان کنید.

آیا پوشیدن کلاه باعث ریزش مو می شود؟

حتی اگر موهای شما سالم از فولیکول رشد کنند، هرگونه آسیب به قسمت بیرونی موها با ابزارهای حرارتی مو، بافت های سفت و مدل های مو و بله، اصطکاک کلاه های تنگ (سفت) می تواند حتی سالم ترین موها را نیز شکستنی و آسیب دیده کند. ریزش مو به علت اصطکاک ناشی از یک مدل موی سفت یا سایر صدمات خارجی، آلوپسی کششی نامیده می شود. پوشیدن کلاه مانند بستن دم خرگوشی و بافت های سفت می تواند باعث شود که موها به مرور زمان بشکنند و نازک شوند.

کلاه های سفت و ریزش مو

ارتباط بین کلاه های سفت و ریزش مو، چیزی است که باید مد نظر قرار دهید. خواه یک کلاه بیسبال محکم در تابستان باشد یا یک کلاه پشمی سفت در زمستان، زنان و مردان هر دو می توانند رابطه ای بین کلاه های سفت و صدمه دیدن موها پیدا کنند. علاوه بر این، پوست سر برای رساندن مواد مغذی به فولیکول ها از طریق جریان خون به گردش خون خوب نیاز دارد. اگر به طور مدام یک کلاه خیلی سفت بپوشید، آن می تواند گردش خون در پوست سر را کاهش دهد و به مرور زمان منجر به ریزش مو شود.

برای جلوگیری از آسیب ناشی از کلاه ها، موها را تغذیه کنید!

برای جلوگیری از این ارتباط بین آسیب دیدن و نازک شدن موها و پوشیدن کلاه، کارتان را با مغذی نگه داشتن موها تا حد امکان شروع کنید. یک رژیم غذایی موی سالم داشته باشید یا یک مکمل رشد موی خوب مخصوص زنان یا مردان مصرف کنید. سپس برای قوی و مغذی نگه داشتن قسمت خارجی تارهای مو تا حد امکان، آن را به طور کامل با یک نرم کننده خوب، مرطوب کنید.

کلاه مناسب را انتخاب کنید.

کلاهی را انتخاب کنید که از الیاف 100% طبیعی (مانند پنبه یا پشم) -مناسب فصل- ساخته شده باشد. یک کلاه پنبه ای به پوست سر اجازه می دهد که در تابستان نفس بکشد و از آن در برابر آسیب ناشی از نور خورشید محافظت می کند. یک کلاه پشمی گرم از مو و پوست سر در مقابل خشکی در زمستان سرد محافظت خواهد کرد.

از کلاه پوشیدن مداوم، اجتناب کنید.

هنگامی که داخل خانه هستید یا هنگامی که برای محافظت در برابر آفتاب یا سرما به کلاه نیاز ندارید، کلاه تان را بردارید. از پوشیدن مداوم کلاه اجتناب کنید، چون می تواند به آسیب دیدگی و شکنندگی موها یا موخوره منجر شود.

آن را تمیز نگه دارید.

به خصوص در تابستان هنگامی که عرق و چربی های پوست سرتان می توانند روی کلاه تان جمع شوند، کلاه تان را به طور منظم بشویید. سبوم، چربی ها و سلول های مرده پوست می توانند پوست و پوست سر را تحریک کنند که می تواند باعث مشکلات پوست سر شود؛ که برخی از آنها می توانند به ریزش مو منجر شوند.

آیا پوشیدن کلاه باعث ریزش مو می شود یا این فقط یک باور غلط است؟ حقیقت این است که رشد موی سالم از داخل بدن آغاز می شود، اما آسیب خارجی ناشی از آرایش موها یا پوشیدن مداوم یک کلاه تنگ می تواند به مرور زمان باعث نازک شدن موها شود.

بهتر است کلاهی را انتخاب کنید که بیش از حد سفت نباشد، از مواد خوب قابل تنفس ساخته شده شده باشد، آن را تمیز نگه دارید و وقتی مطلقا به آن نیاز ندارید، کلاه تان را بردارید. از موهایتان از بیرون محافظت کنید و از داخل، آنها را تغذیه نمایید تا موهای شما برای مدت طولانی تری، ضخیم تر و شگفت انگیزتر به نظر برسند.

منبع: ریزش مو با کلاه پوشیدن

  • ۹۸/۱۲/۱۵
  • مصطفی کسعلی

ریزش مو

پوشیدن کلاه

کلاه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی