لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۱
  • ۰

نوارهای پاک کننده بینی، به خاطر توانایی‌شان در باز کردن منافذ و از بین بردن جوش های سر سیاه با یک نوار پانسمان ساده معروفند. با این حال هنوز در مورد کارایی این نوارها و میزان تاثیر و ایمنی آنها برای پاک کردن پوست، سردرگمی وجود دارد.

اساسا، نوارهای بینی مثل قسمت چسب دار چسب زخم و حتی چسبناک‌تر هستند. وقتی آن را روی بینی خود می‌زنید، از لایه بالایی پوست که منافذ را پر می‌کند همراه با چربی اکسید شده که باعث بروز جوش های سر سیاه می‌شود، خلاص می‌شوید. در نتیجه منافذ پوست تان به طور موقت کوچک تر و تمیزتر به نظر می‌رسند. مشکل اینجاست که نوارها کار زیادی برای جلوگیری از جوش های سر سیاه یا تمیز نگهداشتن منافذ پوست نمی‌کنند.

نکته کلیدی دیگر در مورد کارایی نوارهای بینی، توانایی کاربر در عمل به دستورالعمل‌ها است. عدم استفاده از آب کافی و نچسباندن نوار به گوشه‌ها و شیارهای بینی به این معنا است که نوارها عمیقا نمی‌چسبند و همه آلودگی و چربی را بیرون نمی‌کشند.

نوارهای بینی به عنوان راه حل سریع برای حذف جوش های سر سیاه  و چربی عالی هستند اما بزرگترین مشکل این است که نتایج بسیار موقت هستند. استفاده از نوارها برای آماده کردن پوست تان برای یک شب بیرون رفتن خوب هستند اما کاری برای پاکسازی منافذ به طور دائم یا جلوگیری از بروز جوش های سر سیاه در آینده کاری نمی‌کند.

بنابراین استفاده گاه گاه از نوارهای بینی به هیچ عنوان مضر نیست، آنها پتانسیل آسیب زدن به پوست را دارند، اگر به طور منظم از آنها استفاده کنید. به جای تکیه بر نوارهای بینی، بهتر است از یک روش مراقبت از پوست برای جلوگیری و درمان جوش های سر سیاه استفاده کنید.

در طولانی مدت، نوارهای بینی می‌توانند میزان زیادی از چربی طبیعی پوست تان را از بین ببرند و باعث ایجاد آکنه و حتی پارگی و کشش منافذ پوست شوند. اگر بعد از مشاهده آثار آسیب یا نازکی پوست، باز هم به استفاده از نوارهای بینی ادامه دهید، ممکن است باعث هر چیز از زخم وریدهای عنکبوتی و تشدید دیگر شرایط پوستی مثل روزاسه شوید.

به جای تکیه بر نوارهای بینی برای پاکسازی منظم منافذ، از یک لایه بردار به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از پوست خود استفاده کنید و نوارهای پاک کننده را برای مواقع خاص بگذارید.

منبع: رفع جوش سر سیاه بینی

  • ۹۸/۱۱/۲۳
  • مصطفی کسعلی

نوار پاک کننده بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی