لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

خاصیت های سیب

سیب چه خواصی دارد؟

سیب به عنوان یکی از محبوب ترین میوه ها شناخته می شود که به طرز عجیبی دارای فواید بی نظیر است. ساده ترین پاسخ به خیلی از بیماری ها می باشد. شما می توانید با خوردن روزانه یک عدد سیب سلامتی خود را تضمین کنید.

طبق تحقیقاتی که در سال های گذشته صورت گرفته است، سیب سرخ و سیب سبز دارای رتبه های دوازدهم و سیزدهم از نظر آنتی اکسیدان بوده اند. سیب سرشار از فیبر می باشد که برای سلامت گوارش بسیار مهم است. ترکیبات مختلف موجود در این میوه باعث می شود تا شما در صورت مصرف روزانه از دکتر بی نیاز شوید.

 

 

خواص سیب برای سلامتی

مغذی است.

یک سیب در اندازه متوسط به اندازه یک و نیم فنجان میوه می باشد که بسیار مغذی است. سیب دارای ۹۵ کالری، ۲۵ کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، ۱۴ درصد ویتامین ث، ۶ درصد پتاسیم، ۵ درصد ویتامین کا می باشد.

همچنین سیب دارای ویتامین های آ، ای، ب۱، ب۲، ب۶ می باشد.

سیب دارای منبع غنی از پلی فنول می باشد. بهتر است سیب را با پوست بخورید، پوست سیب حاوی نصف محتویات فیبر می باشد.

 

 

برای کاهش وزن خوب است.

به دلیل اینکه سیب سرشار از فیبر و آب می باشد ویژگی سیر کنندگی دارد. مصرف سیب در طول روز باعث می شود تا معده شما پر شده و احساس گرسنگی نکنید. سیب دارای انرژی زیاد و همچنین حاوی فیبر می باشد که برای کاهش وزن موثر است.

 

 

برای قلب تان خوب است.

سیب یک میوه عالی برای سلامت قلب می باشد، رابطه بین سیب و بیماری های قلبی وجود دارد، شما با مصرف روزانه یک عدد سیب می توانید سلامت قلب خود را تضمین کنید.

سیب دارای نوعی فیبر می باشد که به کاهش کلسترول بدن کمک می کند. این میوه دارای پلی فنول است که اثرات آنتی اکسیدانی دارد. ترکیبات مهمی در پوست سیب وجود دارد. سیب باعث کاهش فشار خون در بدن می شود. آن هم به دلیل وجود ترکیبی است که اپی کاتچین نام دارد. با مصرف سیب بیست درصد شانس سکته در افراد کاهش پیدا می کند.

سیب به دلیل کاهش فشار خون در افراد مبتلا به بیماری فشار خون باعث کاهش اکسیداسیون ال دی ال شده و یک آنتی اکسیدان قوی ایجاد می کند و از حمله قلبی پیشگیری می کند.

مطالعات نشان می دهد که خوردن روزانه یک عدد سیب به اندازه خوردن یک قرص چربی موثر است. سیب به چند روز باعث بهبود عملکرد قلب می شود.

 

 

با کاهش خطر دیابت ارتباط دارد.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف سیب خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد. مصرف یک عدد سیب در روز با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم وابسته است. پلی فنول موجود در این میوه به جلوگیری از آسیب بافت های سلول بتای پانکراس کمک می کند.

 

 

اثرات پربیوتیک دارد و باکتری های خوب معده را تقویت می کند.

میوه سیب دارای پکتین است، این ماده نوعی فیبر می باشد که به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند. برای افزایش باکتری های مفید روده و معده مفید است. تحقیقات نشان می دهد که سیب برای باکتری های معده مناسب بوده و باعث افزایش این نوع باکتری های مفید می شود.

 

 

مواد موجود در سیب می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند.

بین بیماری سرطان و مصرف سیب رابطه معکوس وجود دارد، آزمایشات نشان می دهد که سیب به طور ویژه ای با بیماری سرطان مبارزه می کند.

این موضوع برای زنان بسیار مفید است. سیب به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی که دارد به چند روش با سرطان مبارزه می کند.

 

 

حاوی ترکیباتی است که می تواند به مبارزه با آسم کمک کند.

سیب سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که به حفاظت از ریه ها در برای آسیب های اکسیداتیو کمک می کند. پوست سیب شامل فلاونوئید است که می تواند به تنظیم سیستم ایمنی بدن در مقابل التهاب های مختلف کمک کند. سیب می تواند به دو شیوه بر آسم غلبه کند.

 

 

برای سلامت استخوان مفید است.

مصرف روزانه یک سیب می تواند باعث افزایش تراکم استخوانی شود. کسانی که در سنین بالاتر قرار دارند حتما روزانه یک عدد سیب مصرف کنند. ترکیبات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی موجود در این میوه باعث تقویت تراکم و استحکام استخوان ها می شود.

 

 

سیب ها می‌توانند از آسیب معده بر اثر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی محافظت کنند.

برخی از مسکن های که ما مصرف می کنیم به دیواره معده آسیب می رسانند، با مصرف سیب می توانید به محافظت از سلول های معده در برابر آسیب های ناشی از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی بپردازید.

 

 

آنتی اکسیدان های سیب می‌توانند به محافظت از مغز در کهنسالی کمک کنند.

میوه سیب و پوست آن دارای فواید بی نظیر برای سلامت انسان می باشد که یکی دیگر از فواید این میوه خوشمزه و لذیذ محافظت از مغز در سنین بالا می باشد. آب سیب می تواند به حفظ استیل کولین که یک انتقال دهنده عصبی در بدن می باشد کمک کند. رابطه معکوسی بین مصرف سیب و بیماری آلزایمر وجود دارد.

 

 

باعث سفیدتر و سالم تر شدن دندان ها می شود.

شاید بگویید که به جای مسواک زدن سیب مصرف کنید اما باید بگوییم که این گونه نیست، شما با مصرف سیب می توانید باعث تحریک بزاق در دهان شوید و این موضوع به دندان های شما کمک می کند که سالم تر باقی بمانند. افزایش ترشح بزاق دهان باعث پایین آمدن سطح باکتری های دهان می شود.

 

 

در برابر بیماری پارکینسون از شما محافظت می کند.

افرادی که میوه و مواد غذایی دارای فیبر زیاد مصرف می کنند تا حدود زیادی در مقابل بیماری پارکینسون ایمن هستند. بیماری گفته شده به علت بروز اختلال ها در سلول عصبی ایجاد می شود. سیب دارای آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که در مقابل رادیکال های آزاد بدن مراقبت می کند.

 

 

کلسترول را کاهش می دهد.

سیب دارای فیبر زیادی می باشد که فیبر محلول در سیب به چربی موجود در روده ها کمک کرده و باعث کاهش کلسترول می شود.

 

 

از سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.

اگر میزان کلسترول صفرای شما بیش از حد باشد باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا می شود، سنگ کیسه صفرا در افرادی که چاق هستند شایع می باشد. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است سیب مصرف کنید.

 

 

اسهال و یبوست را برطرف می کند.

اگر دچار بیماری یبوست هستید یا از اسهال رنج می برید چاره کار شما مصرف سیب است. فیبر موجود در این میوه می تواند آب را از روده بزرگ تان بیرون کشیده و مشکل حرکات روده و یبوست شما را برطرف کند.

 

 

سندروم روده ی تحریک پذیر را درمان می کند.

سندروم روده تحریک پذیر بیماری است که دارای علائم زیادی نظیر اسهال، درد شکم و نفخ می باشد. برای کنترل این بیماری بهتر است از خوردن لبنیات و غذاهای چرب پرهیز کنید و به جای موارد گفته شده سیب مصرف کنید.

 

 

از بواسیر پیشگیری می کند.

بیماری بواسیر به معنای تورم رگ های وریدی در کانال مقعد می باشد. این بیماری خطرناک نیست اما بسیار دردناک است. فیبر موجود در سیب باعث کنترل بواسیر شده و فشار بیش از اندازه را کنترل می کند.

 

 

کبدتان را سم زدایی می کند.

کبد بزرگ ترین عضو بدن محسوب می شود که وظیفه سم زدایی دارد. گاهی کبد با مشکل مواجه می شود و نمی تواند به درستی سموم را از بدن خارج سازد. یکی از ساده ترین و بهترین میوه ای که می توان برای سم زدایی کبد بخورید میوه سیب است. پس بهتر است حتما سیب را در دستور روزانه ی خود قرار دهید.

 

 

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

سیب قرمز نیز دارای فواید زیادی می باشد. سیب قرمز دارای آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین است، این آنتی اکسیدان می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با استرس مقابله کند.

 

 

از آب مروارید جلوگیری می کند.

مطالعاتی که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که یک رژیم غذایی حاوی سیب باعث کاهش مبتلا شدن به بیماری آب مروارید می شود.

 

 

استقامت بدن را افزایش می دهد.

همانطور که گفته شد سیب دارای یک آنتی اکسیدان به نام کوئرستین می باشد. این آنتی اکسیدان باعث می شود تا اکسیژن راحت تر به ریه ها برسد. به همین دلیل استقامت بدن شما افزایش پیدا می کند. سیب برای ورزشکاران بسیار مفید است.

 

 

مشکلات تنفسی را کاهش می دهد.

سیب یک درمان خانگی برای سرفه، گرفتگی سینه و بیماری آسم می باشد. ویتامین سی موجود در این میوه خوشمزه باعث بهتر شدن سیستم ایمنی بدن و سلامتی می شود. اگر می خواهید با بیماری سرماخوردگی خداحافظی کنید سیب بخورید.

 

 

به بهبود گردش خون کمک می کند.

سیب سرشار از آهن می باشد که به حفظ مناسب سطح هموگلوبین کمک می کند. سیب باعث می شود تا میزان گلبول های قرمز در بدن تنظیم شود. سیب باعث افزایش اکسیژن خون می شود، همچنین رشد موها را تحریک می کند. کسانی که از بیماری کم خونی رنج می برند سیب میل کنند.

 

 

خواص ضد درد دارد.

سیب دارای خواص ضد درد می باشد و برای کاهش درد استخوان ها و عضلات ضروری است. شما می توانید برگ و پوست این میوه خوشمزه را به صورت موضعی بر روی محل درد قرار دهید. اگر می خواهید درد های بدن خود را به صورت طبیعی درمان کنید سیب در خدمت شماست.

 

 

دید در شب را بهبود می دهد.

سیب دارای ویتامین آ می باشد، این ویتامین برای بهبود قوه بینایی بسیار موثر است. اگر کودک شما مشکل و ضعف بینایی در شب دارد می توانید ویتامین آ مصرف کنید. سیب سرشار از این ویتامین است.

 

 

خواص سیب برای پوست

تحقیقات و مشاهدات نشان می دهد که سیب قرمز برای سلامتی بدن مخصوصا پوست نقش دارد. اگر می خواهید پوست زیبا و با طراواتی داشته باشید از سیب غافل نشوید.

 

 

رنگ پوست را روشن می کند.

سیب باعث می شود که پوست شما نرم و روشن شود. سیب به دلیل داشتن کلاژن فراوان باعث می شود که عارضه های موجود در پوست از بین رفته و پوست شما برای همیشه درخشان و جوان باقی بماند.

 

 

پوست را هیدراته می کند.

سیب باعث پاکسازی پوست شما شده و آن را پاکسازی می کند. شما می توانید برای این منظور یک سیب را برش بزنید و روی پوست خود قرار داده و بذارید خشک شود. این عمل باعث می شود که یک ماسک عالی داشته باشید و آب رسانی پوست خود را تضمین کنید.

 

 

مزایای ضد پیری دارد.

سیب را می توان یک ماسک ضد پیری عالی برای از بین بردن پوست های کدر و دارای چین و چروک دانست. اگر سیب را به صورت منظم مصرف کنید باعث حذف چین و چروک صورت می شود. شما می توانید سیب را رنده کرده و به مدت پانزده دقیقه بر روی صورت تات قرار دهید. بعد از مدتی معجزه را خواهید دید.

 

 

از پوست در برابر اشعه ی UV محافظت می کند.

سیب شامل ترکیباتی می باشد که از پوست در برای اشعه یو وی محافظت می کند. میوه سیب می تواند آفتاب سوختگی را درمان کند و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کند.

 

 

آکنه، لکه ها و نقاط تیره را کمرنگ می کند.

شما می توانید برای از بین بردن آکنه و لکه های صورت سیب را نصف کرده و با خامه ترکیب کنید. مواد به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید.

سیب به دلیل خواص خنک کنندگی که دارد باعث درمان آکنه و لکه های صورت شده و آن ها را کمرنگ می کند. همچنین خاصیت خنک کنندگی این میوه باعث می شود که آفتاب سوختگی تسکین پیدا کند.

 

 

تونری عالی برای پوست است.

سیب تونر عالی برای پوست می باشد که باعث می شود تا پوست شما سفت شده و جریان گردش خود در سطح پوست شما تسهیل شود. ترکیب پالپ سیب و سرکه سیب می تواند برای این کار عالی باشد.

 

 

پف زیر چشم را درمان می کند.

اگر پف زیر چشم دارید می توانید برای درمان و کم کردن پف از این میوه کمک بگیرید. قرار دادن تکه های خرد شده سیب زیر چشم هایتان می تواند باعث کاهش پف زیر چشم شود.

 

 

از سرطان پوست جلوگیری می کند.

سیب دارای خواص ضدسرطانی می باشد این میوه به دلیل داشتن ویتامین آ باعث کاهش سرطان پوست می شود.

 

 

حاوی ویتامین C است.

مصرف منظم سیب باعث افزایش ویتامین سی بدن می شود. ویتامین سی موجود در سیب باعث تشکیل کلاژن می شود، کلاژن ها برای ساختار پوست انسان بسیار مفید می باشند. کمبود ویتامین سی باعث کاهش تولید کلاژن شده که سبب باز شدن زخم های قدیمی و پارگی در پوست صورت می شود.

 

 

خواص سیب برای مو

علاوه بر پوست، سیب بر روی مو نیز تاثیر شگفت انگیزی دارد، اگر می خواهید موهای زیبا و شیکی داشته باشید می توانید از سیب کمک بگیرید، سیب باعث افزایش رشد مو شده و مزایای دیگری دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

 

رشد مو را تحریک می کند.

سیب باعث تقویت رشد موها می شود. بتوتین موجود در این میوه به رشد ناخن و مو کمک می کند. همچنین این ماده باعث افزایش ضخامت تارهای مو شده و یکی از راه های طبیعی و گیاهی برای رشد مو می باشد.

 

 

سبب می شود که موهایی بلندتر و سالم تر داشته باشید.

اگر به دنبال گیسوان بلند و سالم هستید از مصرف روزانه یک عدد سیب غافل نشوید. سیب دارای ترکیبی به نام پروسیانیدین می باشد که باعث رشد مو می شود. سیب همچنین از طاسی در مردان جلوگیری می کند.

 

 

از ریزش مو جلوگیری می کند.

اگر ریزش مو دارید سیب بخورید، سیب به دلیل داشتن فیبر محلول و آنتی اکسیدان و ویتامین هایی که دارد از ریزش مو در افراد جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان موجود در این میوه خوشمزه باعث افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر شده و باعث رشد موها می شود.

 

 

شوره ی سر را درمان می کند.

استفاده موضعی از آب سیب بر روی سر باعث می شود تا تعادل طبیعی این ناحیه حفظ شده و در نتجیه مشکلات پوستی سر مانند شوره سر کاهش پیدا کند. کافی است بعد از استفاده از شامپو موهای خود را با آب سیب شست و شو دهید.

منبع: سیب و یبوست

  • ۹۸/۰۸/۲۲
  • مصطفی کسعلی

سیب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی