لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۱
  • ۰

نگاهی به گجت هایی که هدف شان بهبود دو و سلامت عمومی شماست.

هرساله در اوایل ژانویه، افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی تکنولوژی سری به لاس وگاس می‌زنند تا آخرین گجت ها -هم بزرگ و هم کوچک- را ببینند. امسال به دلیل اینکه تکنولوژی بیش ‌از پیش به بخشی از تمرین روزانه و سلامت عمومی ما تبدیل شده است، Runner’s World در CES 2017 حضور داشت. این‌ها 15 محصول نویدبخش هستند که ما در نمایشگاه مشاهده کردیم و به‌زودی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

1- Garmin سری Fenix 5

Garmin به‌کلی از چهارمین نسخه‌ی ساعت بیرون از منزل/چند ورزشی محبوب خود صرف‌نظر کرد. Fenix 5 کاملاً جدید در سه اندازه عرضه می‌شود. Fenix 5 استاندارد (599.99 دلار) یک ساعت چند ورزشی است که دارای قابلیت پیگیری فعالیت شبانه‌روزی، ضربان سنج بر اساس نبض و اتصال ساعت هوشمند است. این نسخه کمی فشرده‌تر از نسل قبلی است، اما همچنان یک باتری 24 ساعته با استفاده از GPS در زیر قاب محکم آن قرار دارد.

Fenix 5S کوچک‌تر (599.99 دلار) برای مچ‌های کوچک‌تر متناسب‌تر است، اما برخی قابلیت‌ها را دارا نیست؛ باتری آن تنها 13 ساعت در حالت GPS عمل می‌کند. برای افراد ماجراجو، Fenix 5X (699.99 دلار) موجود است و از قبل نقشه‌های توپوگرافی ایالات ‌متحده و راهنماهای جهت‌دار بر روی آن بارگذاری شده است، در نتیجه می‌توانید از روی مچتان یک مسیر را دنبال کنید.

699-599 دلار، amazon.com.

2- ساعت هوشمند New Balance RunIQ

اولین ساعت هوشمند New Balance مجهز به Android Wear است و با همکاری شرکت اینتل ساخته شده است. این یعنی احتمال اینکه شرکت با موانع و باگ‌هایی که تازه‌واردهای تولید سخت‌افزار به آن دچار می‌شوند، مواجه گردد بعید است. همچنین یک اپلیکیشن پیش‌ فرض Strava دارد، در نتیجه می‌توانید تمرینات خود را به‌صورت یکپارچه، در یکی از محبوب‌ترین انجمن‌های اینترنتی دو و دوچرخه‌سواری ثبت کنید.

یک مانیتور نوری ضربان قلب در پشت ساعت، نبض شما را تحت نظر دارد. ویژگی کوچکی که آن را از هر ساعت هوشمند دیگری متمایز می‌کند: یک دکمه‌ی اختصاصی برای ثبت زمان. دکمه‌ی پایین سمت راست را بزنید تا در وسط تمرین یا مسابقه، زمان را ثبت کنید.

299 دلار، newbalance.com.

3- Suunto Spartan Sport Wrist HR

ساعت Sport که در کالکش ناسپارتان تولید شده است، هم ضخامت کمتری دارد، هم سبک‌تر است، اما همچنان یک اسمارت واچ با صفحه لمسی قدرتمند است. برای صرفه‌جویی در فضا و اندازه، ساعت دارای نمایشگر ارتفاع‌سنج فشاری نیست و به‌جای آن به یک GPS متکی است که به شما ارتفاع را نشان می‌دهد (مثل بیشتر ساعت‌های دو).

The Sport Wrist HR یک مانیتور ضربان سنج نوری دارد که توسط Valencell، سازنده‌ی ابزار بیومتریک، ساخته شده است و دقت بسیار بالا را تضمین می‌کند.

599 دلار، suunto.com.

4- Arion

این سیستم آنالیز دو، از یک کف‌پوش حساس به فشار برای نظارت بر فرم دویدن شما استفاده می‌کند؛ نیروی ضربه‌ها، محل ضربات پاها، موزونی حرکات و جزئیات کوچک دیگری که نحوه‌ی دویدن شما را تشکیل می‌دهند. این اطلاعات به‌وسیله‌ی یک فوت پاد کوچک به تلفن هوشمندتان منتقل می‌شود (این فوت پاد یک GPS داخلی نیز دارد، درنتیجه می‌توانید گوشی را کنار گذاشته و همچنان دوی خود را پیگیری کنید.).

اگر با تلفن یا ساعت هوشمند متصل به هدفون می‌دوید، اپلیکیشن همراه دستگاه به شما راهنمایی‌هایی برای تغییر فرم تان می‌دهد.

Arion برخلاف برخی دستگاه‌های دیگری که دیده‌ایم بیش‌ ازحد دستوری نیست و 5 سطح در اختیار شما قرار می‌دهد، مثل "بسیار دور" از منطقه‌ی هدف، درنتیجه دوندگان در هر سطحی آن را به‌سادگی درک می‌کنند.

ato-gear.com.

5- Halo Sport

به نظر می‌رسد این‌ها یک جفت هدفون "بیتس" معمولی باشند، اما مجموعه‌ای از الکترودهای تحریک‌کننده‌ی قشر حرکتی، در امتداد لبه‌ی داخلی هدبند آن وجود دارد. اگر 20 دقیقه پیش از تمرین تان پوشیده شوند، این‌ها مغزتان را تحریک می‌کنند -نورون‌های حرکتی شما را به مدت تقریباً یک ساعت برانگیخته کرده و فرآیند حافظه‌ی عضله را سرعت می‌بخشد- درنتیجه می‌توانید بهتر به تمرین فیزیکی پاسخ دهید.

699 دلار، haloneuro.com.

6- AfterShokzTrekz Titanium

ایمنی حاکم است. این هدفون‌های بلوتوثی از رسانش استخوان برای ارسال امواجی از طریق استخوان‌های گیجگاهی استفاده می‌کنند، که وقتی در بیرون می‌دوید یا در باشگاه تمرین می‌کنید، گوش شما را کاملاً بدون پوشش رها می‌کنند. این یعنی شما می‌توانید صدای ماشین‌ها و دیگر خطرات بالقوه‌ی اطراف تان را، هنگامی‌ که در جاده‌های باز می‌دوید، بشنوید.

ساختار تیتانیومی سبک ‌وزن، برای پوشیدن راحت است و وقتی در جاده بالا و پایین می‌پرید، در جای خود باقی می‌ماند.

130 دلار، amazon.com.

7- جوراب هوشمند Sensoria 2.0

یک جوراب ورزشی کشی با حسگرهای داخلی فشار برای اندازه‌گیری نیروی برخورد پاها به زمین، که درواقع کمک می‌کند تا فرم دویدن خود را بهبود ببخشید.

در نسخه‌ی دوم این دستگاه، کیفیت جوراب با پارچه‌ی نازک‌تر و کشسان تر ارتقا یافته است، به‌علاوه‌ی یک وسیله‌ی ارتباطی کوچک‌تر که می‌تواند به یک کفش هوشمند جدید که با مشارکت Vivobarefoot ساخته شده است، متصل شود.

199 دلار، sensoriafitness.com.

8- Under ArmourSpeedform Gemini 3 RE

دومین نسخه‌ی این کفش هوشمند "مجهز به ضبط"، مثل Gemini 2 RE موزونی حرکات، مسافت و سرعت را اندازه‌گیری می‌کند. اما این نسخه شامل یک تست پرش نیز است. کفش را با تلفن تان جفت کنید و اپلیکیشن MapMyRun را برای یک ارزیابی 20 ثانیه‌ای اجرا کنید، که به شما می‌گوید آیا بدن تان برای یک تمرین اینتروال آماده است یا بهتر است یک روز دیگر ریکاوری کنید.

هنگامی‌که بدون تلفن تان می‌دوید، می‌توان تمام داده‌های مربوط به دو را برای آنالیز در آینده ثبت کرد.

160 دلار، underarmour.com.

9- LumiWave

حقیقت این است که دویدن آسیب‌رسان است و دوندگان زمان و هزینه‌ی زیادی را صرف می‌کنند تا تلاش کنند سریع‌تر از تمرینات ریکاوری کنید یا بر آسیب غلبه نمایند. این دستگاه از پادهای LED استفاده می‌کند (چهار یا هشت پاد، هر یک دارای 50 لامپ LED) تا موجب یک واکنش فتوشیمیایی گردد. لامپ‌ها ترشح نیتریک اکسید را تحریک می‌کنند، که به بدن تان پیغام می‌دهد تا وارد حالت ریکاوری شود.

از 450 دلار، lumiwave.com.

10- Shape Heart

این بازوبند که در ماه مارس وارد بازار می‌شود، یک مانیتور ضربان سنج داخلی دارد که نبض شما را در بالای بازو اندازه می‌گیرد؛ برخی از عدم دقت‌ها را که می‌توانند به خاطر جفت‌وجور نشدن مناسب ساعت‌های مچی، که باعث می‌شود نور بیش‌ از حد آفتاب با یک سنسور نوری تداخل داشته باشد، رخ دهند را حذف می‌کند.

همچنین از دو آهنربای قوی برای نگه‌داشتن جلد تلفن به بازوبند استفاده می‌کند، درنتیجه می‌توانید به‌ سادگی تلفن تان را بیرون بیاورید تا آهنگ را عوض کنید یا سلفی بگیرید.

Shapeheart.com.

11- CT Band

هر نوع ساعتی را به یک ردیاب شبانه‌روزی تبدیل کنید. این بند با استفاده از پین‌های معمولی ساعت متصل می‌شود و می‌تواند سرعت، مسافت، تعداد قدم‌ها، ضربان قلب، دما و میزان اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند. همچنین پیام‌های متنی، ایمیل و تماس‌های دریافتی را نیز مشاهده خواهید کرد.

Ct-band.com.

12- Comply Sport+with Sweatguard

این سرپوش‌های ابری یدکی برای هندزفری های ورزشی شما نه‌تنها صدا را بهبود می‌دهند، بلکه آن را برای دوهای طولانی محکم‌تر و راحت‌ترمی‌سازند. نسخه‌ی ورزشی یک مانع ضد آب در داخل خود دارد تا مانع افتادن هندزفری های شما در حین تمرینات سخت شود.

15 دلار، amazon.com.

13- 2breathe

یک خواب شبانه‌ی راحت، در سوابق یک دونده به‌اندازه‌ی مایل‌ها دوی سخت اهمیت دارد. این دستگاه کوچک به دور شکم شما بسته می‌شود و الگوی تنفس شما را به‌سرعت می‌خواند، سپس شما را راهنمایی می‌کند تا همراه با یک اپلیکیشن روی تلفن، نفس بکشید.

هر نفس کمی طولانی‌تر از قبلی است، که بدن تان را تحریک می‌کند تا به سمت سرزمین رؤیاها برود. دستگاه متوجه می‌شود که چه زمانی به خواب رفته‌اید و به‌صورت خودکار خاموش می‌شود.

180 دلار، 2breathe.com.

14- مانیتور ضربان قلب Polar H10

برای بهترین دقت و کنترل تغییرات سریع در نبض شما، چیزی بهتر از یک تسمه بر روی سینه نیست. Polar محصول خود را با کاهش تداخل الکتریکی و راحت‌تر کردن آن برای پوشیدن، بهبود بخشیده است. این محصول یک باتری 400 ساعته و حافظه‌ی داخلی دارد؛ برای مواردی که می‌خواهید بدون تلفن یا ساعت بدوید، اما دوست دارید ببینید چقدر سخت کار می‌کنید.

90 دلار، polar.com.

15- DubsLabsVersafit

هدفون‌های Versafit، یک جایگزین دیگر برای هندزفری ها، مثل بلندگوهای کوچکی هستند که در کلاه‌های اسنوبرد می‌بینید. بلندگوهای کوچک بر روی گوش‌های شما قرار می‌گیرند، اما به‌ طور کامل مانع شنیدن صداهای اطراف تان نمی‌شوند. این یعنی می‌توانید خطراتی که در محیط اطراف تان وجود دارد را بشنوید. قلاب‌های انعطاف‌پذیر گوش، همه‌چیز را در جای خود نگه می‌دارند.

80 دلار، dubslabs.com.

منبع: RunnersWorld

  • ۹۸/۱۱/۲۶
  • مصطفی کسعلی

کفش

کفش دو

کفش کوهستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی