لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

طعم کره و مارگارین، بسیار شبیه هم است و از لحاظ مواد مغذی نیز بسیار مشابه هستندتفاوت اصلی بین کره و مارگارین،نوع چربی موجود در این دو محصول است. با این حال از آنجا که انواع بسیار زیادی از کره و مارگارین معمولی به طور تجاری در دسترس هستند، تعیین آنکه کدام یک بهترین گزینه است، اغلب کار سختی است.

میزان کالری

میزان کالری کره و مارگارین معمولی، یکسان است با این حال انتخاب کره یا مارگارین کم چرب می تواند کالری های شما را به نصف کاهش دهد. کره و مارگارین هر دو در هر قاشق غذاخوری حدود 100 کالری دارند. در مقایسه، کلینیک کلیولند خاطرنشان می کند که کره کم چرب 50 کالری فراهم می کند، کره ماست -که حاوی روغن های گیاهی و ماست است- 45 کالری و مارگارین کم چرب فقط 40 تا 45 کالری در هر قاشق غذاخوری فراهم می کنند. تمام کالری های کره و مارگارین از چربی هستند بنابراین هر دوی این اسپردها (مالیدنی ها) حاوی هیچ کربوهیدرات یا پروتئینی نیستند.

مقایسه چربی

نوع چربی موجود در کره و مارگارین، چیزی است که این دو محصول را از هم متمایز می کندمارگارین حاوی چربی های گیاهی است و کره از چربی لبنیات ساخته می شود. بسیاری از مارگارین ها قبلا حاوی چربی ترانس بودند که یک چربی هیدروژنه است که خطر ابتلای شما به بیماری قلبی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. با این حال بسیاری از تولید کنندگان مارگارین برای سالم تر کردن محصولات، چربی ترانس را در لیست مواد تشکیل دهنده شان کاهش داده یا حذف کرده اند. در عوض برخی مارگارین ها حاوی چربی های اشباع گیاهی هستند، مانند روغن پالم و روغن هسته پالم.

به گفته کلینیک کلیولند، روغن هسته پالم، روغن پالم و کره، همگی حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط هستند که چربی های اشباع شده ای می باشند که ممکن است در مدیریت وزن سالم کمک کنند. با این حال MedlinePlus خاطرنشان می کند که چربی اشباع شده بیش از حد می تواند خطرات کلسترول خون و بیماری قلبی را افزایش دهد.

کدام یک سالم تر است؟

کره های ماست، کره های قوطی و مارگارین های نرم حاوی روغن نباتی مایع مانند روغن زیتون به عنوان اولین یا دومین ماده تشکیل دهنده، برای شما سالم تر از کره ها و مارگارین های سفت هستند. اگر کلسترول بالا دارید، از پزشک تان در مورد انتخاب مارگارین غنی شده با استرول های گیاهی یا استانول ها سوال کنید.

انتشارات سلامت هاروارد خاطرنشان می کند که چربی ترانس، بدترین نوع چربی است؛ بنابراین از محصولات حاوی چربی ترانس اجتناب کنید. اگر سعی دارید برای از دست دادن وزن، کالری ها را کاهش دهید، کره کم چرب کم کالری تر، مارگارین کم چرب یا کره ماست را انتخاب کنید.

منبع: کالری کره و مارگارین

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی