لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ کسانی که به استانبول می روند همه انتظار دارند که یک شهر زیبا را در شرق ترین نقطه اروپا ببینند، این انتظار درستی است اما جاذبه هایی که این شهر دارد فراتر از این حرف هاست. این بی دلیل نیست  که استانبول در دو قاره مختلف قرار دارد، این شهر به بازدید کنندگان خود نمونه های زیادی از فرهنگ آسیایی و اروپایی را عرضه می کند و مثل پلی بین این دو قاره است، در این شهر گاهی احساسی شبیه این دارید که در نقطه اسرار آمیزی ازآسیا هستید و گاهی احساس بودن در یک شهر اروپایی به شما دست می دهد و این دلیلی بر فرهنگ آسیایی اروپایی  استانبول است، در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح توسط فردی یونانی به نام بیزاس تاسیس شد که او نام این محل را بیزانس گذاشت. این شهر در سال ۳۳۰ توسط امپراتور کنستانتین به عنوان پایتخت امپرتوری در نظر گرفته شد. وقتی امپراتوری رم در سال ۳۹۵ به دو قسمت تقسیم شد این شهر همچنان پایتخت رم شرقی باقی ماند که بیشتر به نام امپراتوری بیزانس شناخته شده است. این شهر تا سال ۱۴۵۳ به نام قسطنینه معروف بود و شهری اروپایی محسوب می شد تا اینکه در این سال عثمانی این شهر را اشغال کرد و نشانه هایی از تمدن های غربی و شرقی و عثمانی همچنان در این شهر قابل مشاهده است، معروف ترین جاذبه های این شهر شامل ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ تاپکاپی، آب انبار باسیلیکا و بازار بزرگ هستند که این آثار پنج ستون اصلی تاریخ استانبول را تشکیل می دهند و نشان دهنده طبیعت اروپایی آسیایی این شهر هستند. به غیر از این جاذبه ها که همه مردم آن ها را می شناسند در استانبول جاذبه های خاص دیگری هم وجود دارد که معمولا گردشگران آن ها را نادیده می گیرند می خواهیم از جاذبه های کمتر دیده شده استانبول حرف بزنیم .

مسجد سلیمانیه

به دلیل فرصت کم گردشگران و تعداد اماکن توریستی زیادی که در این شهر وجود دارد مسجد باشکوه سلیمانیه معمولا  نادیده گرفته می شود، این مجموعه عظیم در زمان عثمانی ساخته شد و از مدرسه، کتابخانه، بیمارستان، حمام ترکی، آشپزخانه و مغازه تشکیل شده است، نام این مسجد از سلیمان، معروف ترین سلطان استانبول گرفته شده و توسط معروف ترین و با استعدادترین معمار استانبول، معمار سینان، ساخته شده است، مسجد سلیمانیه در ناحیه تاریخی استانبول قرار دارد و به ویژه از شاخ طلایی کاملا دیده می شود.

کلیسای چورا

کلیسای چورا در گذشته مرکز مجموعه کلیساهای بیزانس بوده است و تنها ساختمان آن مجموعه است که همچنان وجود دارد و کلیسایی است که به عیسی مقدس اختصاص داده شده بود، کلیسای چورا سال های طلایی هنر بیزانس را در باشکوه ترین حالت ممکن نشان می دهد، این گوهر پنهان استانبول نقاشی های شمایل بی عیب و نقصی دارد که آن را از  امپراتوری بیزانس به ارث گرفته است.

مسجد رستم پاشا

جواهر پنهان معماری عثمانی توسط معمار سینان برای وزیر سلطان سلیمان، رستم پاشا، ساخته شد، این مسجد، کوچک ولی باشکوه است، وقتی حرف کاشی های سرامیکی می شود در ابتدا مسجد آبی به ذهن بیشتر مردم می رسد اما باارزش ترین کاشی های سرامیکی ایزنیک در مسجد رستم پاشا وجود دارد، محل این مسجد مناسب است چون در چند  قدمی بازار ادویه قرار دارد.

  • ۹۶/۰۳/۲۳
  • مصطفی کسعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی