امروز شما می توانید یک وب سایت برای تقریباً هر چیزی از کمپین های تبلیغاتی در زمینه ایجاد سرمایه گذاری تا صفحات طرفداران حیوان خانگی داشته باشید. اما بنا بر دلایلی، بسیاری از کسب و کارهای کوچک دیر به سمت آنلاین شدن رفته اند با این حال وب سایت هایی وجود دارند که از زمان راه اندازی آن بیشتر از 25 سال می گذرد.
در نظرسنجی ها، بسیاری از دارندگان کسب و کار از دلایلی همچون نداشتن مهارت، زمان و یا پول برای ساختن یک وب سایت تجاری نام برده اند. اما هنوز هم عده ای به طور باورنکردنی از عدم نیاز به داشتن وب سایت برای کسب و کار خود سخن گفته اند و یا استفاده از شبکه های اجتماعی را به وب سایت ترجیج داده اند.
بنابر توضیحات بالا در این مطلب به دلایلی می پردازیم که پس از آن به ضرورت داشتن وب سایت برای کسب و کار خود پی خواهید برد.
چرا کسب و کار کوچک شما باید وب سایت خود را داشته باشد؟ اگر صاحبان یکی از کسب و کارهای کوچک هستید و هنوز هم سر در گم هستید حتما ادامه مطلب را بخوانید!
چرا باید وب سایت داشته باشیم؟
یک وب سایت حرفه ای انتظارات مشتری را برآورده می کند.
اکنون بیش از هر زمان دیگری، مشتریان شما انتظار دارند که بتوانند اطلاعات مربوط به شرکت شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. در واقع، امروزه اکثر مشتریان حتی برای خرید از فروشگاه محلی هم به صورت آنلاین در مورد آن چیز تحقیق می کنند.
آنها به یک دایره المعارف پیچیده و چند صفحه اطلاعات در مورد شما نیاز ندارند. معمولا چند صفحه ساده برای آن کافی است. اطلاعات شما باید متناسب با نیازهای آنها بوده و پیدا کردن آنها بسیار آسان باشد و مهم تر از همه، آنها باید دقیق و به روز باشد.
شما می توانید اطلاعات و برند تجاری خود را کنترل کنید.
نظرات و یادداشت های کاربران بسیار عالی است، اما چرا نباید اطلاعاتی درباره شرکت خودتان به عموم مردم ارائه دهید؟ با داشتن وب سایت شرکت، شما به طور مستیقم در اینترنت حضور می یابید تا نیازی به صحبت کردن افراد از طرف شما نباشد و می توانید با آرم، رنگ و قلم دلخواه، دقیقاً با روشی که دوست دارید وب سایت خودتان را بسازید.
یک وب سایت مقرون به صرفه تر از تبلیغات سنتی است.
بسیاری از کسب و کارهای کوچک به تبلیغات و لیست های روزنامه ها اعتماد می کنند و قصد دارند نام خود را در آن درج کنند. هیچ کس از شما نمی خواهد نام خود را از آنجا حذف کنند، اما آیا خرید یک تبلیغ در فهرست کوچک و گران قیمت همیشه انتخاب است؟ هزینه های وب سایت هر ساله در حال کاهش است و دسترسی به آنها روز به روز گسترش می یابد.
به روزرسانی وب سایت آسان تر است.
اگر در سال های گذشته وب سایتی را امتحان کرده باشید، ممکن است خاطرات بدی را از این تجربه داشته باشید. احتمالاً هفته ها یا ماه ها طول می کشید تا یک توسعه دهنده آن را بسازد، و بعد از آن شما نمی توانستید خودتان تغییری در آن ایجاد کنید، موارد ساده مانند به روزرسانی ساعت می توانست مدت زیادی طول بکشد، بنابراین اطلاعات شما قدیمی مانده و تغییر رنگ یا آپلود عکس تقریبا محال بود.
امروز همه چیز تغییر کرده است. با استارت، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به وب سایت خود وارد شوید و روی بخشی که قصد تغییر آن را دارید کلیک کرده و بعد از آن می توانید متن را ویرایش کرده، عکس اضافه کرده و یا بخش هایی از طراحی خود را تغییر دهید.
شما می توانید مشتریان موجود و بالقوه را پیدا کنید.
نه تنها همه افراد قادر به دیدن وب سایت شما هستند بلکه از طریق آن می توانند با شما ارتباط برقرار کنند. با استفاده از ایمیل، فرم های تماس، کتاب های الکترونیکی رایگان و چت، می توانید از آن سوی جهان با مشتریان خود صحبت کنید، بازخوردی در مورد محصولات و خدمات جدید خود دریافت کنید. این افراد ممکن است با استفاده از موتورهای جستجو یا Google Maps از هر مکانی به وب سایت شما سر بزنند.
وب سایت یک کسب و کار می تواند در بسیاری از زمینه ها ایفای نقش کند.
هیچ تفاوتی بین وب سایت شرکت Fortune 500 و یک فریلنسر آزاد که از مبل اتاق نشیمن خود کار می کند وجود ندارد. یک وب سایت خوب و حرفه ای قادر است به طور کامل نقش خود را ایفا کند. زیرا می توانید شرکت خود را به هر روشی که دوست دارید به نمایش بگذارید. اگر شرکت شما قادر به تأمین نیاز مشتری است، چرا آنها باید بدانند تیم شما 3 نفر است یا 300 نفر؟
با حضور در شبکه های اجتماعی آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟
بسیاری از صاحبان کسب و کار تصور می کنند داشتن یک پروفایل شبکه های اجتماعی برای کسب و کارشان کافی است. شاید شما در حال حاضر یک صفحه فیس بوک با بازید بسیار خوب داشته باشید. اما این استراتژی مشکلاتی هم دارد. اولا، شما همیشه به بستر رسانه های اجتماعی خود وابسته خواهید بود. دلیل دیگر آنکه با تغییر الگوریتم ها و قوانین، کاری که هر روز انجام می دادید ممکن است بعد از چند هفته نتوانید انجام دهید (همانطور که اخیراً بسیاری از کسب و کار وابسته به فیس بوک با آن مواجه شدند).
وب سایت متعلق به شما است، و توانایی کنترل محتوا و پیام های آن را دارید مهمتر از همه اینکه مجبور نیستید از قوانین دیگران پیروی کنید؛ بنابراین چرا آنچه را که یک بستر شبکه اجتماعی از شما می خواهد را انجام می دهید؟
روندها نیز تغییر می کنند. اگر امروز مشتریان شما در توییتر هستند، ممکن است در اسنپ چت یا پلتفرم جدیدی قرار بگیرند که هیچکدام از ما حتی از فردای آن خبر نداریم. با سوئیچ افراد از یک ابزار به ابزار دیگر، وب سایت شما مانند یک لنگر عمل می کند. مهم نیست که مشتریان این پلتفرم ها چه چیزی را ترجیح می دهند، آنها همیشه می توانند وب سایت شما را در آنجا، در دسترس همه قرار دهند.
نتیجه گیری: هر کسب و کار به یک وب سایت نیاز دارد.
داشتن یک وب سایت در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است تقریباً تمام کسب و کار هایی که مورد بررسی قرار گرفتند از قصد خود برای راه اندازی یک وب سایت تا پایان سال سخن گفته اند. آیا شما بخشی از این گروه هستید؟ با ایجاد وب سایت در استارت امروز آن را به واقعیت تبدیل کنید و ببینید که چقدر ساده است!
منبع: