لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

آیا شما هم جزو ان دسته از افرادی هستید که می­خواهید وب سایت خود را بهینه سازی کنید، اما معنی بسیاری از اصطلاحات کلیدی تکنیکی را نمی­ دانید؟ این اصطلاحات کلیدی هرگز نباید سبب شوند که شما نتوانید وبسایت خود رابه یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل کنید.در زیر ما به لیستی از 40 اصطلاح ضروری بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اشاره می ­کنیم که به بازاریابان کمک می­کند تا نحوه بهینه سازی وب سایت خود را درک کنند.

40 اصطلاح سئو که شما باید از آن­ها اطلاع داشته باشید

0-9

301 Redirect- راهی برای ساخت صفحه وبی است که، بازدید کننده را به صفحه دیگر شما هدایت می­ کند. هر زمانی که شما وب آدرس یک صفحه را تغییر دهید، با اعمال 301 Redirect می­ توانید آدرس قدیمی را به یک آدرس جدید اضافه کنید. این کار سبب می­ شود افرادی که از آدرس قبلی برای ورود به پیج استفاده می­ نمودند و یا آدرس آن پیج را ذخیره کرده بودند، به طور خودکار به صفحه جدید هدایت شوند و موتورهای جستجو بتوانند شاخص خود را به روز کنند.

A

ALT Text / Tag یا Attribute– عبارت است از توصیف یک تصویر در HTML سایت شما. بر خلاف انسان­ ها، موتورهای جستجو فقط متن ALT تصاویر را می­خوانند و خود تصاویر را نمی­ بینند. پس هر زمان که ممکن بود متن ALT را به تصاویر اضافه کنید.

Anchor Text- متن واقعی یک لینک برای یک صفحه وب. در اکثر وبسایت­ ها، این متن معمولا به صورت آبی تیره و زیر خط­ دار است و اگر قبلا از لینک دیدن کرده باشید، بنفش رنگ می­ شود. Anchor Text به موتورهای جستجو کمک می­ کند مضمون موجود در صفحه مقصد و آنچه را که ممکن است با کلیک بر روی لینک مشاهده کنید مشخص نمایند.

B

Blog- بخشی از وب سایت شما که در آن باید به طور منظم مطالبی را منتشر کنید (مثلا در مورد موضوعات صنعتی / شرکت ­ها، رویدادها، عکس ­ها، فیلم ­ها و غیره). هر پست Blog در وب سایت شما توسط موتور جستجو به عنوان یک صفحه جدید دیده می­ شود و بنابراین یک فرصت جدید برای پیدا کردن کاربران آنلاین خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که Blog خود را در دامنه خود حفظ نموده اید.

Bookmark- لینک یک وبسایت که برای مرجع بعدی در مرورگر یا رایانه شما ذخیره شده است. سایت­ های نشانه گذاری اجتماعی (به عنوان مثال: Delicious.com) به کاربران اجازه می­ دهند وبسایتی را که دوست دارند با یکدیگر به اشتراک بگذارند. داشتن لینکی از سایت تان در سایت­ های نشانه گذاری اجتماعی، نشان می ­دهد که محتوای وب سایت شما برای مردم جالب است.

C

Canonical URL - Canonical URL- بهترین آدرسی است که کاربر می­ تواند مجموعه ­ای از اطلاعات را در آن بیابد. گاهی اوقات شما ممکن است در وضعیتی قرار داشته باشید که در آن محتوای یک صفحه در بیش از یک آدرس قابل دسترسی باشد. مشخص کردن Canonical URL به موتورهای جستجو برای فهمیدن اینکه کدام آدرس برای یک محتوا بهترین است کمک می­ کند.

Conversion Form– عبارت است از فرمی که شما از طریق آن اطلاعاتی را در مورد بازدید کننده سایت خود جمع آوری می­ کنید. Conversion Form ترافیک را به مخاطبین سایت شما تبدیل می ­کند. جمع آوری اطلاعات تماس به شما کمک می کند تا با این مخاطبین در ارتباط باشید.

(CSS (Cascading Style Sheets- بخشی از کدی که به شما نشان می­ دهد عناصر مختلف سایت تان چگونه به نظر می­ رسند (مثال ها: هدرها، لینک ­ها).

D

Directory– درست همانند Directory های افراد و شماره تلفن ­ها، Directory هایی هم برای وب سایت­ ها وجود دارد. ارسال سایت­ تان به یک دایرکتوری چیزی بیش از یک لینک ورودی را در اختیار شما قرار می­دهد و به مردم کمک می­ کند تا شما را راحت­ تر پیدا کنند. محبوب­ ترین Directory های وب یاهو و Dmoz هستند.

Domain– وب آدرس اصلی سایت شما (به عنوان مثال: www.yoursite.com). خوب است که مالکیت دامنه خود را برای چندین سال تمدید کنید. رتبه بندی موتورهای جستجو به نفع وب سایت ­هایی با ثبت نام طولانی مدت­تر است زیرا این امر نشان دهنده تعهد آنهاست.

F

Fold– نقطه ای در وب سایت شما است که در آن پیج شما توسط بخش پایین مانیتور کاربر یا پنجره مرورگر قطع می­ شود. هر چیزی که در پایین آن قرار دارد می­ تواند اسکرول شود، اما فورا دیده نمی­ شود. موتورهای جستجو برخی از اولویت­ ها را بر روی محتویات بالای صفحه قرار می­دهند، زیرا آن ­ها می­ توانند به سرعت توسط بازدیدکنندگان جدید مشاهده شوند. بنابراین قرار دادن تبلیغات بیش از حد در بالای صفحه، می­ تواند به عنوان یک مشکل منفی مشاهده شود.

H

Headings- متنی در وب سایت شما که در داخل تگ عنوان قرار دارد، مانند H1 یا H2. این متن اغلب با فونت بزرگ­تر و پر رنگ ­تری نسبت به سایر متن­ های موجود در پیج نمایش داده می­ شودHTML- کد قسمت وب سایت شما که توسط موتورهای جستجو خوانده می­ شود. هر چقدر HTML شما ساده ­تر و مناسب ­تر باشد، موتورهای جستجو می ­توانند راحت ­تر وبسایت شما را بخوانند. به جای HTML خود، کد مربوط به لایوت خود را تا جای ممکن در CSS قرار دهید.

I

Inbound Link- لینکی از یک سایت به سایت دیگر. یک لینک از سایت دیگر، باعث بهبود سئو شما می­ شود، به خصوص اگر سایت مذکور رتبه پیج بالایی داشته باشد.

Internal Link- یک لینک از یک صفحه به صفحه دیگر وبسایت خودتان، به عنوان مثال از صفحه اصلی شما به صفحه محصولات .

Indexed Pages- صفحات وب سایت شما که توسط موتورهای جستجو ذخیره می­ شوند.

J

Javascript- یک زبان برنامه نویسی است که به مدیران وب سایت اجازه می­ دهد تا افکت ­های مختلفی را اعمال نموده و یا تغییراتی را در محتوای وب سایت خود ایجاد کنند تا کاربر پسندتر شود. موتورهای جستجو اغلب با خواندن محتوای موجود در Javascript مشکل دارند، اما در طول زمان بهتر خواهند شد.

K

Keyword– کلمه ای که کاربر برای جست و جو در مرورگر وارد می­ کند. هر صفحه وب باید به گونه­ ای طراحی شود تا بتواند به راحتی توسط کاربر سرچ شود.

L

Link Building- فعالیت و روند دریافت لینک ­های ورودی بیشتر به وب سایت خود برای بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو.

Long Tail Keyword- یک کلمه کلیدی غیر رایج یا به ندرت جستجو شده، که معمولا از دو یا چند عبارت تشکیل شده است. کسب و کارهای کوچک باید از کلمات کلیدی Long Tail Keyword استفاده کنند؛ چرا که آن­ ها اغلب واجد شرایط بیشتری از نظرجستجوگرها هستند. کلمات کلیدی مشترک مانند "نرم افزار" رقابتی ­تر بوده و لذا اینکه کاربر با سرچ این کلمه کلیدی به وب سایت شما برسد غیر محتمل­ تر خواهد بود.

M

Metadata-اطلاعاتی که به موتورهای جستجو توضیح می­ دهد که وب سایت شما راجع به چیست.

Meta Description- شرح مختصری کمتر از 160 حرف از محتویات صفحه­ ای که کاربر می­ خواهد از آن بازدید کند. این توضیح مختصر اغلب در صفحه نتایج موتور جستجو در زیر عنوان صفحه به عنوان نمونه ای از محتوای صفحه نمایش داده می­ شود.

Meta Keywords- قبلا توسط موتورهای جستجو برای کمک به تعیین مضمون صفحه وب مورد استفاده قرار می ­گرفت، تگ Meta Keywords هم اکنون دیگر توسط هیچ موتور جستجویی مورد استفاده قرار نمی ­گیرد.

mozRank- رتبه بندی لگاریتمی ارائه شده توسط SEOmoz از 0-10.0 از لحاظ تعداد و کیفیت لینک ­های ورودی به یک وب سایت یا صفحه خاص موجود در یک وب سایت. 10.0 بهترین لینک موجود در یک صفحه اینترنت است، و 0 نشان می­ دهد که هیچ لینک ورودی شناسایی نشده است.

N

Nofollow- هنگامی که یک لینک از یک سایت، اعتبار سئو را به دیگری منتقل نمی­کند. هنگام اتصال صفحات داخلی وب سایت خود از nofollow استفاده نکنید. ولی هنگام اتصال به صفحات خارجی که شما نمی ­خواهید آن را تأیید کنید، از آن استفاده کنید.

P

Page Title- نامی که برای صفحه وب خود برمی­ گزینید، که در بالای پنجره مرورگر شما نمایش داده می­ شود. Page Title باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما باشد. کلمات ابتدای Page Title شما دارای ارزش بیشتری نسبت به کلمات انتهایی آن هستند.

PageRank- شماره ای از 0 تا 10 که توسط گوگل تعیین می­ شود و نشان می­ دهد که سئو شما چه طور است. این رتبه از لحاظ فنی به عنوان رتبه بندی نوار ابزار شناخته می­ شود.

Panda- به مجموعه ای از به روز رسانی­ های منتشر شده توسط گوگل برای الگوریتم رتبه بندی موتور جست و جوی آن اشاره می­ کند که هدف آن از بین بردن افرادی است که حجم بالایی از محتوای متوسط را تولید می­ کنند و تلاش دارند تا رتبه بندی ­های کلمات کلیدی را بدون ایجاد ارزش چندانی برای کاربران به دست آورند.

(PPC (Pay-per-Click- روش تبلیغاتی که تبلیغ کننده آن را در یک محل تبلیغ اینترنتی قرار می دهد و هر زمانی که یک بازدید کننده بر روی آگهی کلیک کند، به سمت محل مورد نظر هدایت می­ شود.

R

Ranking Factor- عنصری که نشان می­ دهد یک موتور جستجو چگونه یک صفحه خاص را رتبه بندی می­ کند، مانند تعداد لینک های ورودی به یک صفحه یا محتویات تگ عنوان آن صفحه.

Referrer String- بخشی از اطلاعات ارسال شده توسط مرورگر کاربر هنگام حرکت از صفحه ­ای به صفحه دیگر موجود در وب. این اطلاعات شامل اطلاعاتی است که به مدیران وب کمک می­ کند تا درک کنند کاربران چگونه وب سایت آن­ها را پیدا می­ کنند.

RSS Feed -RSS به معنای "سندیکیشن واقعا ساده است." این روش یک روش مبتنی بر اشتراک است که به روز رسانی محتوای جدید را از یک منبع وب دریافت می­کند.

S

SERP (صفحه رتبه بندی موتور جستجوگر)- صفحه ای که پس از اجرای یک پرس و جو در موتور جستجو برای شما ارسال می­ شود. این صفحه به طور معمول دارای 10 نتیجه است، اما ممکن است بسته به نوع موتور جستجو و سوال مطرح شده از جانب کاربر متفاوت باشد.

Sitemap- یک سند ویژه ایجاد شده توسط یک وب مستر یا یک قطعه نرم افزاری که نقشه ­ای از تمام صفحات وب سایت را فراهم می­ کند تا برای موتور جستجو، نشان دادن آن وب سایت را ساده­ تر کند.

Social Media- عبارت است از رسانه­ های آنلاین ایجاد و به اشتراک گذاشته شده بین افراد. فیس بوک، یوتیوب، LinkedIn ،Google+ و توییتر از جمله وب سایت ­های رسانه ­های اجتماعی محبوب هستند. لینک­ های بسیاری از این سایت­ های رسانه ­ای اجتماعی در موتور جستجو ظاهر می­ شوند.

Spider- یک برنامه کامپیوتری است که اینترنت را مرور کرده و اطلاعاتی در مورد وب سایت­ ها جمع آوری می­ کند.

T

Traffic (ترافیک)- بازدیدکنندگان سایت شما.

Title- عنوان یک صفحه در وب سایت شما، که در تگ <HTML <title، در قسمت سر صفحه قرار می­ گیرد. هنگامی که کاربران در صفحه شما هستند، Title در نتایج موتور جستجو و در بالای مرورگر وب کاربر ظاهر می­ شود.

Traffic Rank- رتبه بندی میزان ترافیک سایت شما نسبت به تمام سایت ­های دیگر موجود در اینترنت. شما می­ توانید رتبه ترافیک خود را در الکسا بررسی کنید.

U

URL- آدرس وب سایت یک صفحه در سایت شما (مثالwww.yoursite.com/contact). 

 

منبع: 40 اصطلاحات سئو که بازاریابان باید بدانند

  • ۹۸/۰۶/۲۶
  • مصطفی کسعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی