لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

وبلاگ چیست؟ یک وب سایت، یا بخشی از وب سایت که به طور مرتب با مطالب جدید به روز می شود. این ابتدایی ترین تعریف برای "وبلاگ چیست" است.

اما برای ما (تیم Start) و برای بسیاری از مشاغل و کارآفرینان دیگر، تعریف وبلاگ فقط به اینجا ختم نمی شود.

وبلاگ یک ماشین جادویی و تولید کننده ترافیک بوده که انواع مختلفی از محتوا را در خود نگه می دارد.

اوه، شما نمی دانستید که وبلاگ ها می توانند درآمد کسب کنند؟ درست است!

وقتی اکثر افراد به وبلاگ نویسی فکر می کنند، زندگی افرادی مانند جینا همیلتون را تجسم می کنند.

جینا درباره افکار و درگیری های درونی خود، مسائل مربوط به روابط زندگی به عنوان یک دانش آموز در Palos Verdes High می نویسد. وبلاگ وی اساساً یک دفترچه خاطرات آنلاین است. بسیاری از مردم امروز هنوز هم به وبلاگ نویسی فکر می کنند.

واقعیت جالب: کلمه "بلاگ" در واقع از اصطلاح "وبلاگ" سرچشمه گرفته است، این همان چیزی است که افراد در دهه 90 به وبلاگ های شخصی می گفتند.

با این وجود، طی سال های آخر، وبلاگ نویسی به چیزی بسیار بیشتر از مکانی تبدیل شده است تا بتوانید اندیشه و احساسات خود را به اشتراک بگذارید.

امروز هزاران نفر در سراسر جهان از وبلاگ ها برای ایجاد درآمد آنلاین استفاده می کنند.

وبلاگ نویسی یک روش مهم بازاریابی برای کسب و کارهای آنلاین است.


تفاوت بین وبلاگ و وب سایت چیست؟

اگر یادتان باشد گفتم وبلاگ ها با محتوای جدید به طور مرتب به روز می شوند؟ این یکی از عناصر اصلی است که بلاگ را از یک وب سایت قدیمی کسل کننده متمایز می کند.

صاحب کسب و کارها ممکن است وب سایت خود را راه اندازی کرده و فقط در صورت داشتن مطلب، آن را سالانه به روز کند. از طرف دیگر، وبلاگ ها به طور معمول به صورت هفتگی -و یا حتی چندین بار در هفته- با محتوای جدید به نام پست های وبلاگ یا مقالات، به روز می شوند.

علاوه بر این، تفاوت دیگر بین یک وبلاگ و یک وب سایت در این است که وبلاگ ها برای جذب خواننده ساخته شده اند.

در پایان بیشتر مقالات وبلاگ، قسمت ثبت نظرات را مشاهده خواهید کرد. می توانید به کاربران تان اجازه دهید آنچه را که دوست دارند/دوست ندارند/با آن مخالف اند و یا در مورد هر چیز نامشخص دیگری سؤال کنند.

این کار به به نویسنده (یا مشاغل) و هم به خواننده فرصتی می دهد تا با یکدیگر بحث کرده و چیزی یاد بگیرند. این یک راه عالی برای ایجاد روابط است.

از نظر فنی وبلاگ یک وب سایت است، اما عملکرد وبلاگ با وب سایت متفاوت است.

یک وب سایت می تواند:

  • وبلاگ باشد.
  • یک وبلاگ داشته باشد (اما تمرکز اصلی تجارت روی چیز دیگری است).
  • فقط یک وب سایت باشد (بدون وبلاگ؟).

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم.

وب سایت یک وبلاگ است.

احتمالاً همیشه از وب سایت هایی بازدید می کنید که در واقع وبلاگ هستند و حتی متوجه آن نمی‌شوید. سایت هایی مانند آلامتو، مجله سلامت و ... این ها همه نمونه وب سایت هایی هستند که هدف اصلی آنها ایجاد محتوای جدید است. آنها در واقع بلاگ بوده، هرچند که بسیار بزرگ هستند.

وب سایت دارای وبلاگ است.

استارت یک وب سایت است که با هدف کمک به کسب و کارها برای راه اندازی  وبسایت فعالیت میکند اما مقاله ای که الان در حال مطالعه آن هستید یک مقاله از وبلاگ استارت محسوب میشود که به شما برای فهم تفاوت های وبلاگ و وبسایت کمک میکند.

وب سایت فقط یک وب سایت است.

وب سایت هایی وجود دارند که فقط وب سایت های ساده هستند آن‌ها صرفاً جهت معرفی یک محصول یا خدمت خاص طراحی شده اند و بروزرسانی خاصی در متن اصلی سایت وجود ندارد.


در وبلاگ چه می توان نوشت؟

نکته زیبایی که در مورد وبلاگ نویسی وجود دارد این است که می توانید در مورد هر آنچه می خواهید بنویسید.

آیا در مورد سلامتی و تناسب اندام چیزهای زیادی می دانید؟ درباره اش بنویس!

آیا برای اولین بار در دنیای پر هرج و مرج پدر و مادر حرکت می کنید؟ سفر خود را برای کمک به سایر والدین جدید و منتظر به اشتراک بگذارید.

وبلاگ نویسی فرصتی عالی برای کشف  علاقه های شما و همچنین به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی شماست، همه ما باید چیزی برای نوشتن داشته باشیم. درس های آموخته شده، داستان های سرگرم کننده، مشاوره حرفه ای، همه این ها مباحث کامل وبلاگ هستند.

چه موضوعی را انتخاب کنیم؟

اگر در انتخاب موضوع برای شروع وبلاگ تان مشکل دارید میتوانید موارد زیر را بررسی کنید و هرکدام که برایتان جذاب تر بود را انتخاب کنید

  • سفر + ماجراجویی
  • مد + زیبایی
  • نرم افزار/فناوری
  • غذا/پخت و پز
  • صنایع دستی
  • امور مالی شخصی
  • سلامتی + تناسب اندام
  • پیشرفت شخصی

در حالی که برخی از آنها می توانند سود بیشتری داشته یا از آن سود بیشتری کسب کنید، اما همه آنها گزینه های مناسبی برای ساختن یک وبلاگ سودآور هستند.


چرا وبلاگ نویسی را شروع کنیم؟

دلایل شروع وبلاگ نویسی برای همه متفاوت است.

برخی از وبلاگ خود به عنوان یک بستر شخصی استفاده می کنند، بعضی دیگر از آن برای ارتقاء مشاغل خود استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر وبلاگ خود را به یک تجارت تبدیل می کنند.

چند مورد از رایج ترین دلایلی که افراد شروع به وبلاگ نویسی می کنند را می بینیم:

  • یک تجارت انعطاف پذیر و پایدار ایجاد کنید. دلیلی وجود دارد که وبلاگ نویسی در حال تبدیل شدن به یک مدل کسب و کار  محبوب تر است. بسیار انعطاف پذیر بوده و تا زمانی که با لپ تاپ به اینترنت دسترسی داشته باشید می توانید از هرجای دنیا کسب و کار خود را با وبلاگ نویسی اداره کنید.
  • با سایر افراد هم فکر درگیر شوید. این که آیا هدف شما کسب درآمد از وبلاگ خود است یا نه، وبلاگ نویسی بهترین راه برای به اشتراک گذاشتن افکار و ایده های خود به صورت آنلاین و ارتباط با افراد مشابه است.
  • ایجاد یک نمونه کار شخصی. این مورد فقط برای نویسندگان مستقل صادق نیست. من دوستی دارم که در زمینه علوم کامپیوتری فعالیت می کند. وی یک وبلاگ را برای به اشتراک گذاشتن افکار خود در مورد برخی از زبان های برنامه نویسی که هنوز مورد استفاده عموم قرار نگرفته، استفاده کرد و از این طریق با یک شرکت فناوری بزرگ ارتباط برقرار کرد. به دلیل برخی مقاله های فنی که در وبلاگ خود می نوشت از وی مصاحبه و آن را در تیم امنیتی خود استخدام کردند.
  • در زمینه فعالیت خود اقتدار کسب کنید. با قرار دادن ایده های خود در وبلاگ و به اشتراک گذاشتن آنچه می دانید، دیگران شما را به عنوان چهره ای مقتدر خواهند شناخت.
  • تجربه خود را برای کمک به دیگران به اشتراک بگذارید. همه ما با دلایلی که در این وب سایت ارائه شد متوجه شدیم که چقدر وبلاگ نویسی می تواند شگفت انگیز باشد. وبلاگ نویسی می تواند به دیگران کمک کرده و زندگی آنها را تغییر دهد، درست به همان دلیل که وبلاگ نویسی زندگی ما را تغییر داده است.

چگونه وبلاگ ها درآمد کسب می کنند؟

روش های مختلفی برای کسب درآمد با یک وبلاگ وجود دارد. برخی راحت تر هستند، در حالی که برخی دیگر دشوارتر هستند. برخی زمان بر هستند و برخی دیگر تقریباً بلافاصله نتیجه می گیرند.

در بعضی سایت ها، از روش پرداخت در ازای شرکت در دوره های آنلاین و با پیشنهاد محصولات مورد علاقه خود در ازای کمیسیون به خوانندگان کسب درآمد می کنند.

بعضی وبلاگ ها از نمایش تبلیغات کسب درآمد می کنند.

اما این ها فقط چند روش برای کسب درآمد است.

گزینه های دیگر عبارتند از:

  • خدمات (به عنوان مثال طراحی، راهنمای مجازی و نوشتن آزاد)
  • محصولات دیجیتال (به عنوان مثال دوره های آنلاین، کتابهای الکترونیکی و چاپخانه ها)
  • عضویت (پرداخت در ازای دسترسی به محتوا)
  • محتوای حمایت شده و رپورتاژ آگهی (شرکت ها در ازای نوشتن درباره محصول یا خدمات شان به شما پرداخت می کنند.)

به همان روشی که تصمیم می گیرید در مورد چه چیزی بنویسید، تصمیم می گیرید که چگونه می خواهید درآمد کسب کنید.

اگر عاشق تدریس هستید و احساس می کنید چیزی برای به اشتراک گذاشتن دارید، پس  محصولاتی را ایجاد کنید که ممکن است مناسب وبلاگ شما باشد. از طرف دیگر، ممکن است ترجیح دهید در مورد محصولاتی صحبت کنید که به شما در رسیدن به جایی که امروز هستید کمک کرده است.

منبع: تعریف بلاگ

  • ۹۸/۱۱/۱۴
  • مصطفی کسعلی

بلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی