لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

خاصیت های گلاب

گلاب چه خواصی دارد؟

درمان آکنه و جوش صورت

شما اگر از صابون به صورت مکرر استفاده کنید قطعا تعادل پوست خود را به هم می زنید، این امر باعث می شود تا باکتری ها بر روی بدن انسان رشد کرده و باعث ایجاد جوش و آکنه شوند. گلاب دارای خواص ضدباکتریایی می باشد که با این موضوع مبارزه می کند.

شما برای از بین بردن آکنه و جوش صورت می توانید از گلاب استفاده کنید چرا که درمان طبیعی می باشد.

 

 

پاک سازی پوست صورت

گلاب با آب رسانی به پوست صورت باعث می شود تا آلودگی ها و چربی های پوست کاهش پیدا کند. گلاب را می توان یک تونر طبیعی دانست که باعث آبرسانی و پاک سازی پوست صورت می شود.

 

 

مرطوب کننده طبیعی پوست

از گلاب به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست یاد می شود چرا که باعث می شود تا بافت های پوست از حالت خشکی خارج شود.

 

 

درمان پف زیر چشم

کسانی که پف زیر چشم دارند می توانند به راحتی با گلاب آن را درمان کنند چرا که گلاب دارای خواص ضدالتهابی و خنک کنندگی می باشد.

 

 

درمان پوست حساس

اگر دارای پوست حساس هستید می توانید از گلاب استفاده کنید چرا که برای درمان قرمزی پوست بسیار موثر می باشد.

 

 

درمان پوست چرب

خیلی از افراد با داشتن پوست چرب همیشه در حال شست و شوی پوست خود هستند، گلاب یکی از بهترین درمان های طبیعی برای این امر می باشد.

 

 

جوان سازی پوست صورت

گلاب یک ماده عالی برای پاکسازی پوست صورت بوده که باعث می شود تا رادیکال های آزاد موجود در پوست از بین رفته و پوست جوان باقی بماند.

 

 

درمان اگزما و پسوریازیس

خیلی از افراد از بیماری های پوستی مختلف مانند اگزما رنج می برند، برای درمان این نوع از بیماری ها بهتر است از خواص ضدالتهابی گلاب استفاده کنید.

 

 

درمان آفتاب سوختگی

گلاب برای درمان آفتاب سوختگی مؤثر است، شما می توانید از گلاب برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کنید چرا که باعث افزایش سرعت بهبود پوست می شود.

 

 

نرم کننده لب ها

اگر بخواهید یک نرم کننده طبیعی لب داشته باشید می توانید از گلاب استفاده کنید، شما برای این امر می توانید مقداری قاشق چای خوری شکر را با یک قاشق چای خوری گلاب ترکیب کنید و بر روی لب های خود بمالید، پس از گذشت ۱۵ دقیقه لب های خود را با آب سر بشویید.

 

 

رفع موهای زائد بدن

از زمان های قدیم برای از بین بردن موهای زاید بدن از ترکیب گلاب و زاج استفاده می شده است. شما برای این کار مقداری پودر زاج را با سه قاشق گلاب ترکیب کنید و روغن زیتون به آن اضافه کنید، مخلوط به دست آمده را بر روی پوست و قسمت های زاید قرار داده و بعد از یک ساعت محل مورد نظر را با آب سرد بشویید.

 

 

تقویت و افزایش رشد مو

گلاب باعث می شود تا به راحتی از ریزش مو جلوگیری شود باعث افزایش رشد موها شود.

 

 

درمان شوره سر

اگر می خواهید برای درمان شوره سر از یک گیاه ضدعفونی کننده استفاده کنید قطعا گلاب گزینه مناسبی می باشد.

 

 

دوران بارداری و زایمان

گلاب برای درمان افسردگی بسیار مناسب می باشد چرا که باعث کاهش هورمون های استرس می شود. گلاب در دوران بارداری برای زنان باردار مفید می باشد. همچنین برای درمان میگرن می توان از گلاب کمک گرفت.

در دوران بارداری پوست انسان چرب و خشک می شود و باعث ایجاد جوش می شود، شما می توانید از گلاب برای درمان پوست های خشک و چرب استفاده کنید تا آکنه و جوش درمان شود.

میل کردن گلاب در دوران بارداری باعث می شود تا هضم غذا به درستی انجام شود و برای درمان بیماری های معده و یبوست بسیار مفید می باشد. همچنین شما می توانید از گلاب برای درمان خلق و خوی خود استفاده کنید.

 

 

نوزادان و کودکان

کودکانی که دچار درد هستند می توانند از گلاب برای درمان درد خود استفاده کنند. گلاب برای درمان پوست های حساس کودکان و التهاب پوست و سوختگی پای نوزادان مفید می باشد. همچنین اگر می خواهید کودک شما دارای آرامش باشد بهتر است به وی گلاب بدهید، بو کردن گلاب باعث ایجاد آرامش در افراد می شود.

 

 

سرماخوردگی و گلودرد

زمانی که شما سرماخورده اید و دچار گلودرد شده اید می توانید از گلاب برای درمان گلودرد و سرماخوردگی استفاده کنید، گلاب باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود. گلاب به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می شود.

 

 

خواص گلاب برای چشم

شما می توانید از گلاب به عنوان قطره چشمی استفاده کنید چرا که باعث بهبود بینایی در افراد می شود و از بیماری آب مروارید پیشگیری می کند.

 

 

معده، دستگاه گوارش و یبوست

اگر شما از جمله افرادی هستید که دچار بیماری نفخ، معده درد و... می شوید بهتر است از گلاب برای درمان آن استفاده کنید، گلاب به درمان یبوست کمک شایانی می کند.

 

 

فشار خون و قلب

خواص ضدالتهابی گلاب باعث می شود تا برای کاهش فشار خون بسیار موثر باشد. خواص ضدالتهابی گلاب برای تقویت و پیشگیری از بیماری های قلبی موثر است.

 

 

استرس، افسردگی و آلزایمر

از بخور گلاب می توان برای آرامش استفاده نمود، چرا که بخور گلاب باعث جلوگیری از بیماری های مختلف عقلی مانند آلزایمر می شود. گلاب بازدارنده آمیلوئید می باشد که این عنصر باعث ایجاد فراموشی در افراد می شود. گلاب به دلیل خواص ضداسترس و ضد افسردگی باعث می شود تا بدن در مقابل استرس و افسردگی واکنش مناسب نشان دهد.

 

 

سردرد و میگرن

اگر دچار بیماری های سردرد و میگرن هستید بهترین کار این است که از گلاب برای درمان این بیماری کمک بگیرید، شما می توانید یک پارچه آغشته به گلاب را بر روی پیشانی خود ببندید تا درد آن کاهش پیدا کند.

 

 

عوارض و مضرات گلاب

گلاب در برخی از افراد باعث ایجاد حساسیت می شود، از جمله علائم حساسیت می توان به خارش، سوزش و قرمزی پوست اشاره کرد.

منبع: تاثیر گلاب بر مو

  • ۹۸/۰۹/۰۶
  • مصطفی کسعلی

گلاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی