لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

دویدن های طولانی به همان اندازه که از نظر فیزیکی قدرت و استقامت را به چالش میکشند یک چالش ذهنی نیز هستند. بعضی از دونده ها متوجه شده اند که بدنشان همچنان میتواند بدود اما این ذهنشان است که به آنها اجازه ادامه دادن نمیدهد. نکات زیر را دنبال کنید تا بتوانید بر ذهن خود پیروز شوید.

1-“با خود صحبت کردن” را امتحان کنید.

اگر به تنهایی میدوید و در حال تلاش هستید، کمی با خود صحبت کنید. به خودتان بگویید که از نظر بدنی کم نیاورده اید و این فقط ذهن شماست که مقاومت میکند و بر آن پیروز خواهید شد. مثلا به خوتان بگویید: “در طی پنج دقیقه کمی آب خواهم خورد و و این باعث میشود حالم بهتر شود.” و اگر در حال دویدن طولانی ترین مسیر خود هستید به حس و حال خود بعد از تمام کردن مسیر فکر کنید.

 

2-“دویدن” خود را تفکیک کنید.

تقسیم مسیر دویدن به بخش های کوتاهتر باعث میشود که دویدن در کل مسیر برایتان قابل کنترل شود. اگر قرار است 20 کیلومتر بدوید به خودتان بگویید که 20 کیلومتر شامل 4 تا 5 کیلومتر است. در ابتدای هر کیلومتر طوری تصور کنید که در ابتدای کیلومتر هستید و پاهایتان کاملا پر انرژی ست. فقط به همان کیلومتر فکر کنید.

 

3-به یاد داشته باشید: “همیشه ساده نیست”

همانطور که در حال دویدن یک مسافت طولانی هستید، به یاد داشته باشید که تمرین برای یک مسافت طولانی کار ساده ای نیست. اگر ساده بود، همه آنرا انجام میدادند، مگر نه؟ به یاد داشته باشید که شما خودتان را وارد یک چالش کرده اید و مشکلاتی که با آن روبرو هستید، در آخر دستاوردهای با ارزشی برای شما خواهد داشت.

 

4-یک “ذکر” برای خود پیدا کنید.

یک عبارت کوتاه انتخاب کنید، مثل “یک قدم در لحظه”، و آنرا بارها و بارها در راه با خودتان تکرار کنید. اینکارباعث تمرکز شما میشود و زمانیکه بیشترین احتیاج را دارید، از درون به شما انگیزه میدهد. ممکن است در حال حاضر هم یک ذکر برای خود داشته باشید اما اگر ندارید، حتما یک جمله انتخاب کنید.

 

5-تصویرسازی کنید.

وقتی به سختی و ناهمواری رسیدید، خودتان را یک ورزشکار المپیک تصور کنید که در حال رسیدن به خط پایان است. فرم دویدن خود را یکنواخت، برازنده و آرام ببینید. خود را دونده ای در نظر بگیرید که به او خیلی علاقه دارید و تصور کنید که مثل او میدوید.

 

6-بازی های شمارشی انجام دهید.

اگر در جایی میدوید که دونده های دیگری هم حضور دارند، این بازی را انجام دهید: یک تکه لباس ورزشی خاص را انتخاب کنید، مثلا کلاه سفید، و وقتی در حال دویدن هستید دنبال آن بگردید و بشمارید که چند دونده را میبینید که کلاه سفید ورزشی گذاشته اند. اگر در کنار جاده ای در حال دویدن هستید میتوانید این بازی را با رنگ یا مدل ماشین ها انجام دهید.

 

7-برای بعد از دویدنتان برنامه ریزی کنید.

عالی میشود اگر برای بعد از دویدنتان برنامه ریزی کنید بخصوص اگر صبح میدوید. به چیزهای اساسی مانند اینکه برای شام چه میخواهید تهیه کنید، فکر کنید. اینکار به شما کمک میکند تا روزتان را سازماندهی کنید و اینگونه میدوید، تا به برنامه تان برسید.

 

8-مسابقه خود را تجسم کنید.

اگر در حال آماده شدن برای یک مسابقه ماراتن هستید، خود را در مسیر مسابقه و عبور از هر کیلومتر تجسم کنید. ژستی را که میخواهید در خط پایان بگیرید برای خود تصویرسازی کنید. سعی کنید گذر زمان را با زمان هدف خود یکی کنید. به شخصی که قرار است مدال پایانی را به گردنتان بیندازد، فکر کنید. و در آخر به کسانی فکر کنید که در خط پایان منتظر شما هستند. آنها را خوشحال خواهید کرد.

منبع: دویدن های طولانی مدت

  • ۹۸/۱۰/۰۵
  • مصطفی کسعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی