لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

صفحه نتایج موتورهای جستجو که به اختصار به آن SERP نیز می گویند همیشه در حال تکامل و بهبود تجربه کاربری است.

این صفحه در طول سال ها تغییرات زیادی داشته است. اگرچه بیشتر موتورهای جستجوی شناخته شده تفاوت هایی در طرح کاربری دارند اما هدف همه آن ها ارائه محتوای ارزشمند بر اساس نیت کاربر است.

جستجوی جهانی چیزی است که گوگل در مورد گنجاندن ماژول های متعدد محتوا در داخل نتایج جستجو توضیح می دهد.

برای بیشتر کاربران، اسنیپت های برجسته و سایر محتواهای برجسته ای که در نتایج جستجو نشان داده می شود (همچون تبلیغات نشان دار پلتفرم های جستجوی پولی مثل ادوردز و تبلیغات بینگ)، جستجوکننده را به سمت یافتن پاسخ های موثر هدایت خواهند کرد و در برخی از مواقع به او اجازه خواهند داد حتی بدون بازدید از سایت مدنظر، پاسخ سوالات خود را بیابند.

به عنوان صاحب کسب و کار یا بازاریاب، نکاتی وجود دارد که می توان از صفحه نتایج موتورهای جستجو آن را یاد گرفت.

موتورهای جستجو به گونه ای تکامل پیدا کرده اند که تقریبا هر صفحه ای از آن ها متفاوت است و بر اساس موضوع و نیت کاربر نشان داده می شود.

 

خوب اجازه دهید 7 مورد از نواحی صفحات موتورهای جستجو که می تواند به بهبود نتایج و مبارزه با رقبا به شما کمک کند را با هم مرور کنیم.

سعی می کنیم این  مقاله را به دو بخش تقسیم بندی کنیم:

  • سه مورد از جستجوهای پولی
  • چهار شکل از فهرست های طبیعی و غیر پولی.

 

بررسی تبلیغات پولی:

 

1-تبلیغاتی در صفحه نتایج موتورهای جستجو وجود دارد؟ اگر چنین است اطلاعات موجود را واکاوی کنید:

این موضوع باعث ایجاد خلاقیت هدفمندی برای سئو و تلاش های جستجوی پولی می شود و حتی می تواند به ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی و حتی تبلیغات آفلاین نیز کمک کند.

اگر در صنعت رقابتی فعالیت می کنید که رقبای ملی در آن حضور دارند یا شرکت های زیادی در آن فعالیت می کنند، استفاده از فهرست جستجوی پولی برای تسلط بر نتایج برتر گوگل یا سایر موتورهای جستجو به شما کمک می کند فعالیت بهتری داشته باشید.

همچنین اگر شرکت شما، مشاور یا تیمی که در شرکت دارید، تبلیغاتی را ایجاد کرده اند که از مجموعه تبلیغات رقبا متفاوت و متمایز است، می توان آن را به کمک پژوهش ها و تحقیقات موجود، تایید کرد.

بهره وری و کارایی به معنای استفاده حداکثری ار محتوای تبلیغات است تا بتوان فراخوان عمل تایید شده و گزاره های ارزشی موجود برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات را شناسایی کرد.

اگر تبلیغ در صدر نتایج قرار گیرد یا بیش از یک مورد باشد، محتوای آن می تواند به اهداف تبدیل شما نیز کمک کند.

بیشتر افراد فرض می کنند که برخی از رقبای خاصی که در حوزه خود مورد بررسی قرار می دهند از تاکتیک ها و استراتژی های پیشرفته برای بررسی و تغییر در کمپین ها و گروه های خود استفاده می کنند. متاسفانه همیشه چنین چیزی صادق نیست.

در مثال زیر، عناصر اضافی را در واحد تبلیغاتی مشاهده می کنید که با سایر تبلیغات متفاوت است. این موضوع نشان دهنده تبحر و تخصص مدیر تبلیغات است.

 موارد برجسته، گزاره های ارزشی هستند و ترافیک از پیش تایید شده ای را ارائه می کنند که به نظر برای برخی از افراد همچون تیم Netsuit مفید بوده است.

2-از داده های جستجوی پولی برای درک ارزش کلمات کلیدی خود استفاده کنید:

برخی از صاحبان کسب وکارها یا بازاریابان بر این باورند که تبلیغات انجام شده در جستجوی پولی گران قیمت است.

حالا که می خواهید حضور خود را در دنیای آنلاین درک کنید و افراد متخصصی در حوزه تبلیغات وجود دارد، بهتر است به فهرستی از برترین کلمات کلیدی خود دست یابید و شروع به درک ارزش های آن کنید.

اغلب، صاحبان کسب وکارها و حتی متخصصان سئو تنها بر روی حجم کلمات کلیدی جستجو شده تمرکز می کنند.

همه ما به خوبی می دانیم که این داده ها تخمینی هستند و گوگل آن ها را برای درک بهتر، گرد می کند.

با این حال تجربه نشان می دهد، داده های مرتبط با هزینه به ازای هر کلیک (CPC) در درک کلمات کلیدی و اهمیت آن ها برای کسب وکار مدنظر، بهتر عمل می کنند.

اغلب کلمات کلیدی پایین قیف (کلمات کلیدی که به بخش خرید مشتری نزدیک تر هستند) هزینه بیشتری را برای صاحبان کسب وکارها دارند اما در برخی از موارد می توان از انواع مختلف کلمات کلیدی نیز استفاده کرد و نتایج خوبی کسب نمود.

استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و آن هایی که مزایده بالایی بر روی آن ها انجام می شود باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه کوئری هایی بازگشت سرمایه گذاری بهتری برایتان دارند و ارزش خطر کردن را دارند.

این نوع داده را می توان از طریق تبلیغات ادوردز یا بینگ به دست آورد البته به شرطی که در این پلتفرم ها اکانتی داشته باشید.

اگر اکانتی در این پلتفرم ها ندارید، می توانید از ابزارهای ثالث همچون Semrush یا SpyFu استفاده کنید که داده های محدود اما رایگانی را در این حوزه در اختیار شما قرار می دهند.

اطلاعات به دست آمده از این ابزارها را بر اساس CPC مرتب کنید و کلمات کلیدی ارزشمندی که برایتان مفید خواهد بود را بیابید.

برای استفاده از ستون Exposure، حجم جستجوی تخمینی را بیابید، آن را در هزینه به ازای هر کلیک ضرب کنید و سپس در 3 درصد ضرب نمایید که نرخ کلیک میانگین قابل انتظار است.

3-از جستجوی پولی برای قضاوت کردن در مورد صفحه فرود رقبا استفاده کنید:

 همین نکته ساده می تواند خشم برخی از بازاریابان را تحریک کند زیرا هزینه های رقابت را برخی از رقبا بالاتر می برد.

به صفحه فرود رقبای خود بروید و از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

  • ایا این افراد از صفحات فرود خاصی که به نظر بخشی از سایت اصلی آن ها نیست، استفاده می کنند؟ اگر چنین بود، این موضوع نشان می دهد که آن ها افراد حرفه ای و متخصصی هستند. محتوای به کار رفته در این صفحات توانسته است اطلاعاتی در مورد زبانی که برای افزایش نرخ تبدیل و کسب سرنخ مورد استفاده قرار می گیرد را فراهم کند؟
  • اگر این افراد از صفحات فرود خاصی استفاده نمی کنند، برای اطمینان از اینکه بازدیدکننده به مشتری تبدیل می شود چه می کنند؟ خوب منظور از نرخ تبدیل هر چیزی از اشتراک در خبرنامه ایمیلی تا درخواست اطلاعات برای تماس مستقیم یا سایر اهداف تجاری است.

بررسی این صفحات فرود نه تنها برای تلاش های مرتبط با جستجوی پولی مهم است بلکه می تواند به شما کمک کند تلاش های خود را در صفحات طبیعی و سایر رسانه های پولی همچون فیس بوک یا لینکداین نیز بهبود ببخشید.

 

بررسی فهرست نتایج طبیعی:

 

4-اخبار را بررسی کنید:

جعبه اخبار که بخشی از صفحات نتایج جستجوی مدرن در گوگل و بینگ هستند نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

اجازه دهید دو نوع از SERPs را مورد بررسی قرار دهیم.

  • یکی از این ها مرتبط با سایت خبری است:
  •  دیگری مربوط به جعبه اخبار است:

فیل سال هاست که به عنوان یک حیوان ارزشمند برای تولید اخبار به کار می رود.

در این مورد، از آنجایی که اخباری در مورد فیل منتشر شده است، می توان از این گزینه برای تولید محتوای جدید و قرار گرفتن در صدر نتایج استفاده کرد.

اگر کلمه کلیدی که در حال کار بر روی آن هستید، اخبار تازه ای دارد، پس می توانید آن را مدنظر قرار دهید و به کمک اخبار، محتوای ارزشمندی برای خود تولید نمایید.

همین توصیه ساده که بر پایه بازاریابی محتوایی و سئوست، سال هاست که برای برقراری ارتباط بین برندها و موضوعات مطلوب مورد استفاده قرار می گیرد.

ایده دیگری که در این مثال می توان برای افراد ارائه داد، توسعه محتوایی است که بتواند هر کدام از انواع محتوای بیان شدن در کلیدواژه های گسترده در نتایج جستجو را هدف قرار دهد. در این مورد، دو برند مرتبط با فیل در ناحیه عمومی ما وجود دارد و چون گوگل هیچ ایده ای در مورد نیت جستجویمان ندارد، نتیجه محلی را در اختیارمان قرار می دهد.

5-به دنبال مبارزه محلی در برابر مبارزه ملی باشید:

در مثال بالا، گوگل تلاش کرده بود فیل هایی که در نزدیکی ما قرار دارند را پیدا کند.

یکی از نواحی که به نظر می رسد موتورهای جستجو به سمت آن حرکت می کنند، ارائه محصولات و خدمات بر اساس سابقه رفتار خرید آنلاین افراد است.

در بیشتر موارد، شما باید بر روی دستگاه موبایلی باشید یا اینکه مواردی همچون نزدیکی من را در جستجوی خود تایپ کنید تا بتوانید نقشه جستجو را هم در اختیار بگیرید.

درک رسیدن به نتایج محلی برای مبارزه و رقابت در حوزه ملی نیز مهم است و باید این مورد در ایجاد استراتژی مدنظر قرار گیرد.

6-از داده ها و اطلاعات دیگری که در صفحه نتایج جستجو فراهم می شود نیز استفاده کنید:

از همه مواردی که در نتایج جستجو وجود دارد به نفع خود استفاده کنید.

برای جستجوهای گسترده تر که باعث ایجاد کاروسل می شود، برندهای موجود را کاوش کنید تا ببینید گوگل به کدام یک از آن ها توجه بیشتری داشته است. سپس چرایی موضوع را مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات به دست آمده را کاوش کنید.

موتورهای جستجویی همچون گوگل و بینگ از مواردی مثل People also ask و جستجوهای مرتبط برای فراهم آوردن واژه های مرتبط با کلمه جستجو شده، استفاده می کنند.

اگر یک برند هستید، مطمئن شوید که اسکم بودن عبارات و سایر موارد منفی را نیز مدنظر قرار می دهید.

وجود نمودار دانش در گوگل به هنگام جستجوی برند، یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید در سمت راست نتایج متوجه آن شوید.

اگر برند شما اتوریتی پایینی داشته باشد، افراد نمی توانند برندتان را به خوبی پیدا کنند حتی اگر در موتورهی جستجو به دنبال آن باشند.

به عنوان مثال اگر فردی به دنبال واژه Industrial Products باشد و برند شما اتوریتی اندکی داشته باشد حتی با وجود دامنه ای همچون industrialproducts.com نیز ممکن است در صدر نتایج نشان داده نشود.

7-برندها باید نمودار دانش را بهینه سازی و امن کنند:

 نمودار دانش از طریق توسعه و انتشار گوگل مای بیزنس کنترل می شود و تایید می کند که شما هویتی هستید که موارد مناسبی را برای کاربران خود فراهم می آورید.

این موانع کار را برای دیده شدن برندهای کوچکی که تازه کار خود را آغاز کرده اند دشوار می سازد به خصوص اینکه برندهای قدرتمندی در صنایع مختلف حضور دارند.

نتیجه گیری:

 اجازه دهید دو نکته نهایی این مقاله را با هم مرور کنیم:

  • به قابلیت People Also Search For در نمودار دانش خوب نگاه کنید و ببینید جستجوهای انجام شده در مورد برندها چه تفاوتی با سایر موارد دارد: به عنوان مثال اگر در صنعت بیمه فعالیت می کنید، استفاده از بخش جستجوهای مرتبط می تواند کمک فراوانی به شما بکند. می توان از برندهای مرتبط به عنوان یک راهنمای کلیدی برای رشد برندها استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که این موضوع بسیار فنی است و نمی تواند همه جوانب را در این مقاله پوشش داد.
  • گنجاندن ایکون های مرتبط با رسانه های اجتماعی در نمودار دانش، نتیجه سئو به همراه افزایش اتوریتی صفحات رسانه های اجتماعی شماست: اگر می خواهید هفت مورد از نتایج برتر صفحات اول جستجو را از آنِ خود کنید، دارایی هایی که در اختیار دارید را بهینه سازی نمایید. اگر اینکار به درستی انجام شود می تواند کانال های رسانه اجتماعی را در صفحات نتایج جستجو نشان دهد. این فرآیندها را بررسی کنید و از نکات مهم آن برای کسب وکار خود استفاده نمایید.

 

منبع: 7 مورد از نواحی صفحات موتورهای جستجو که می تواند به بهبود نتایج و مبارزه با رقبا به شما کمک کند

  • ۹۸/۰۶/۲۳
  • مصطفی کسعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی