لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

زمانی که صحبت از انتخاب یک شرکت خوب و قابل اعتماد برای مدیریت سئوی سایت به میان می آید، روش های درست و نادرست زیادی در مسیر استخدام پیش روی افراد قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم روش های انتخاب یک مشاور سئوی خوب را با هم مرور کنیم.

 برای انجام فرآیند سئو روش های زیادی وجود دارد. اگر در حوزه سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دانش کافی داشته باشید می توانید این فرآیند را خودتان انجام دهید در غیر اینصورت قادر خواهید بود از یک فرد یا شرکت کمک بگیرید.

درک روش های صحیح استخدام برای چنین فرآیندی بسیار ضروری است. همانطور که می دانید سئو برای بهبود کسب وکار شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین خاطر فرد یا شرکتی که انتخاب می کنید تاثیر زیادی بر روی فرایند کاری شما خواهد داشت و نتایج بسیار بزرگی را برایتان ایجاد خواهد کرد. بیشتر شرکت ها زمانی که در مسیر انتخاب شرکت سئوکار قرار می گیرند اشتباهاتی را مرتکب می شوند که مانع از پیشرفت کارشان می شود.

در ادامه این اشتباهات را مرور می کنیم. سعی کنید شما این اشتباهات را مرتکب نشوید.

اشتباه اول: استفاده از گوگل به عنوان فیلتر اصلی

بیشتر افراد زمانی که به دنبال استخدام یک شرکت سئوکار هستند به سراغ گوگل می روند. عبارت سئو را به همراه نام شهر یا منطقه خود وارد می کنند و منتظر نتایج می نشینند.

به عنوان مثال عبارت بهترین شرکت سئو در تهران را وارد می کنند و روی اولین نتیجه گوگل کلیک می کنند. اما متاسفانه چیزی که در این شرایط رخ می دهد این است که بیشتر شرکت های خوب تقاضاهای زیادی را دریافت می کنند و آن هایی که مشتری زیادی دارند و کار خود را به خوبی انجام می دهند دیگر نیازی به کسب رتبه های بالا در نتایج گوگل نمی بینند.

این گونه شرکت ها در بیشتر اوقات مشتریان خود را دارند و از آن جایی که مشتریان قبلی، مشتریان جدیدی را معرفی می کنند، همیشه سرشان شلوغ است.

بیشتر افراد نیز از کار چنین شرکت هایی راضی هستند. این گونه افراد پول زیادی در می آورند و بسیار پرمشغله هستند و زمان خود را بر روی بهینه سازی سایت مشتریان جدید صرف می کنند و اصلا به سایت خود توجهی نمی کنند.

به همین خاطر در  بیشتر موارد چیزی که در نتایج جستجو مشاهده می کنید شرکت های تازه تاسیس سئوست.

بیشتر شرکت هایی که در عبارت های مختلف سئو رتبه بالایی دارند، بهترین نیستند.

آن ها در حقیقت افرادی هستند که مشتری زیادی ندارند و سعی می کنند همه انرژی خود را برای  یافتن مشتریان جدید صرف کنند. البته به خاطر داشته باشید که برخی از اوقات ممکن است شرکت های متبحری را از طریق نتایج جستجو به دست آورید اما استفاده از گوگل برای استخدام شرکت سئوکار، فیلتر خوبی نیست.

اشتباه دوم: اعتماد کردن به فهرست سئوکاران برتر

بیشتر افراد زمانی که وارد موتورهای جستجویی همچون گوگل می شوند عبارت بهترین سئوکار یا بهترین شرکت سئو را وارد می نمایند. آن ها  در این شرایط با عبارت ها و سایت های مختلفی روبرو می شوند. انواع مختلفی از این سایت ها وجود دارد که تنها جمع کننده هستند.

هدف از چنین کسب وکارهایی تلاش برای رتبه بندی در واژه های پرجستجو و سپس فروش این فهرست ها به سئوکاران و شرکت هایی است که در حوزه سئو فعالیت دارند.

استفاده از چنین روشی نمی تواند برای بیشتر افراد موثر باشد. هرگز به افرادی که لیست چنین سایت هایی را به فروش می رسانند اعتماد نکنید.

برای رسیدن به نتایج برتر گوگل نباید هزینه های گزافی پرداخت کنید.

اشتباه سوم: باور اینکه یک روش مخفی و رمزآلود برای سئو وجود دارد

اشتباه سوم افراد در استخدام شرکت یا متخصص سئو این است که باور دارند روش رمزآلودی برای رسیدن به رتبه های برتر موتورهای جستجو وجود دارد.

برخی از سئوکاران کم تجربه و البته کم کیفیت نیز تلاش می کنند از این باور به نفع خود استفاده کنند. اما به خاطر داشته باشید که هیچ روش پنهان و مخفی در فرآیند سئو وجود ندارد.

اگر فرد یا شرکتی ادعا کرد تکنیک مخفی برای رسیدن به رتبه های برتر دارد هیچ وقت به حرف هایش اعتماد نکنید.

فرایند پیشنهادی برای انتخاب شرکت سئوکار:

گام اول:

خوب قبل از اینکه وارد فرآیند انتخاب سئوکار شوید با تیم کاری خود یک جلسه ترتیب دهید.

همه افرادی که در تیم هستند را کنار هم جمع کنید و ببینید برای رسیدن به چه اهدافی قصد سئوی سایت خود را دارید.

قصد دارید به کمک سئو به چه هدفی دست پیدا کنید؟ اصلا چرا می خواهید از سئو استفاده کنید؟ چرا می خواهید برای یک کلیدواژه خاص به طور طبیعی رتبه ای کسب کنید؟

خوب بعد از اینکه اهداف خود را تعیین کردید، موفقیت و شکست را کنار هم قرار دهید و آن ها را ارزیابی نمایید. در این فرایند، اهداف خوب و اهداف بدی وجود خواهد داشت.

اهداف خوب شامل موارد زیر است:

  • مثلا شرکت شما می خواهد سایت را جلوی دید افراد جستجوکننده ای قرار دهد که به دنبال محصولات و خدمات موجود هستند. در این شرایط به ترافیک خاصی از گروه های خاص نیاز خواهید داشت.
  • قصد دارید درآمد شرکت خود را افزایش دهید و به کمک سئو این کار را دنبال می کنید.
  • سعی دارید دانلود یا اشتراک رایگان افراد را بیشتر کنید. این گزینه نیز هدف نهایی خوبی است.
  • می خواهید شناخته شدن برند خود را افزایش دهید. اگر برخی از واژه های برند را در گوگل جستجو کنید، نظرات ضعیفی از طرف مشتریان را مشاهده خواهید کرد. این موضوع می تواند به شهرت و اعتبار یک شرکت اسیب وارد کند. به دست آوردن نظرات خوب از طرف مشتریان می تواند اعتبار شما را به افزایش دهید.

اهداف بد:

  • فقط به دنبال افزایش ترافیک هستید: این گزینه هدف خوبی نیست. کسب ترافیک بالا به تنهایی نمی تواند هدف خوبی باشد. اگر بگویید ما ترافیک بیشتری می خواهیم زیرا می دانیم که ترافیک خوب به مشتری خوب تبدیل می شود، معلوم می شود اهداف را به خوبی در ذهن خود ترسیم کرده اید. اما کسب ترافیک به تنهایی هدف خوبی نیست و باید منظور از این هدف گسترش یابد.
  • به دست آوردن رتبه در موتورهای جستجو نیز نمی تواند هدف کاملی باشد. این گزینه یکی از معیارهای مبهمی است که بیشتر افراد به دنبال آن هستند. شما نباید چنین گزینه ای را در فهرست اهداف خود قرار دهید. این مورد، هدف مثبتی نیست.
  • رقابت با یک رقیب خاص بر روی کلیدواژه یا عبارت خاص: این گزینه هم نمی تواند هدف خوبی برایتان باشد. استفاده از این هدف تاثیر مثبت و مستقیمی بر روی در آمد نخواهد داشت.
  • معیارهای مبهم: هنوز هم شرکت هایی هستند که به دنبال افزایش اتوریتی دامنه یا بدتر از آن افزایش پیج رنک گوگل خود هستند.  همانطور که می دانید گوگل سال هاست که دیگر از پیج رنک برای رتبه بندی سایت ها استفاده نمی کند. داشتن چنین اهداف مبهمی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

گام دوم:

بعد از اینکه اهداف خوب خود را برای بهینه سازی سایت فهرست کردید، می توانید فهرستی از سه الی پنج شرکت متخصص در حوزه سئو را تهیه کنید و ناحیه امنی برای خود بسازید.

انتخاب این شرکت ها باید بر اساس معیارهای مختلفی انتخاب شوند. ممکن است بگویید به فرد یا شرکتی در ناحیه خود نیاز دارید که بتوانید به طور منظم و در بازه های زمانی خاص با او دیدار کنید و روند پیشرفت کار را بسنجید. همه این موارد به نیازهای شما بستگی خواهد داشت.

باید این معیارها را برای شرکت خود انتخاب کنید و اطمینان حاصل نمایید که شرکت های فهرست شده این معیارها را برآورده می کنند.

با شرکت ها جلسه مذاکره بگذارید و همه چیز را به دقت کاوش کنید.

منابع خوب:

  • استفاده از دوستان و شبکه شخصی و حرفه ای می تواند منابع خوبی برایتان باشد.
  • شرکت های مشابه غیر رقیب: به عنوان مثال اگر در حوزه B2B فعالیت دارید و شرکت تجارت الکترونیک غیر رقیبی وجود دارد که با آن ها دوست هستید می توانید با آن ها رابطه برقرار کنید. صحبت کردن با این افراد در مورد اینکه از چه شرکت یا فرد متخصصی برای سئوی سایت خود استفاده می کنند می تواند یک روش عالی برای یافتن افراد باشد.
  • متخصصان هر صنعت: اگر افرادی که در حوزه کاری شما متخصص هستند را در شبکه های اجتماعی همچون توییتر دنبال کنید می توانید توصیه های مفیدی از طرف آن ها به دست آورید. می توانید با برخی از این افراد ارتباط برقرار کنید و نظر آن ها را در مورد یک شرکت یا متخصص سئوی خوب جویا شوید.

سوالاتی که می توانید بپرسید:

اگر به دنبال استخدام یک فرد یا شرکت سئوی خوب هستید حتما سوالاتی را آماده کنید و از آن ها بپرسید.

به عنوان مثال سوالات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • شما از چه فرآیندی برای رسیدن به اهداف ما استفاده می کنید؟ چرا از این فرآیند خاص استفاده می کنید؟
  • از آن ها در مورد ارتباطاتشان و فرایند گزارش دهی سوال کنید: چند وقت یکبار با شما ارتباط خواهند داشت؟ چه معیارهایی را گزارش می دهند؟ چه مواردی را باید جمع آوری کنید؟ چرا به این معیارها نیاز دارید؟ این معیارها و گزارش ها چگونه با اهداف شما همتراز می شوند؟
  • چه منابع و کارهای داخلی برای رسیدن به اهداف نیاز است؟ شما باید قبل از توافق بدانید که به چه منابعی نیاز دارید.
  • زمانی که کارها به درستی پیش نمی رود، شرکت چه تعهداتی خواهد داشت؟ این سوال یکی از بهترین سوال هایی است که در این فهرست وجود دارد. اگر مشکلی در روند کار پیش بیاید، شرکت مقابل چه تعهداتی نسبت به شما خواهد داشت؟ چه کارهایی را برای برطرف کردن مشکلات گذشته انجام خواهد داد؟
  • زمانی که بحثی شکل می گیرد، می توانید آن را به حوزه های مختلف بسط دهید و بحث خود را تکمیل تر کنید. بهتر است درک شرکت مقابل از گوگل را بسنجید. از آن ها بپرسید گوگل چگونه نتایج را رتبه بندی می کند و این ها به عنوان یک شرکت چگونه می توانند بر روی نتایج گوگل تاثیرگذار باشند.

گام سوم:

در این مرحله می توانید شرکت یا فرد متخصص را بر اساس 4 مورد زیر انتخاب کنید:

  • اعتمادی که نسبت به شرکت به دست آورده اید: این اعتماد ممکن است از طریق مراجع، مذاکره با شرکت، افرادی که در شبکه کاری خود با آن ها صحبت کرده اید به دست آمده باشد.
  • از طریق ارجاعات: اگر افراد دیگری از خدمات شرکت مدنظر استفاده کرده اند و در مورد آن راضی هستند، می توانید از این گزینه به عنوان یک سیگنال خوب استفاده کنید.
  • از طریق انطباق سبک ارتباطات: اگر سبک ارتباط شما با شرکت مدنظر منطبق نیست و از بحث و مذاکره با آن ها خسته می شوید، بهتر است آن ها را از فهرست خود حذف نمایید.
  • ساختار قیمت گذاری و قرارداد: بیشتر شرکت هایی که در حوزه سئو فعالیت می کنند ساختار قرار داد خود را بر پایه تغییرات ماه به ماه تعیین می نمایند که بازه زمانی خاصی را شامل می شود. در برخی از بازه های زمانی ممکن است مبلغ پرداختی شما به هر دلیلی عودت داده شود و قرار داد از نو نوشته شود. استفاده از سئو نیز همانند استفاده از سایر خدمات است و باید انتظار هر چیزی از آن را داشته باشید. بیشتر اوقات سئوکاران قیمت گذاری خلاقانه ای دارند و این گزینه بسیار خوب است.

نکات حرفه ای:

 نکات زیر را در انتخاب سئوکار به خاطر داشته باشید:

  • اگر فعالیت سئو جزو فعالیت های مرکزی شرکتتان است، متخصص سئو را برای شرکت خود استخدام کنید: آژانس سئو یا مشاور سئو هرگز نمی تواند به طور تمام وقت در محل شرکت حضور داشته باشد. اگر به فردی نیاز دارید که همیشه در کنارتان باشد بهتر است یک متخصص سئو برای شرکت خود استخدام کنید.
  • اگر افراد متخصصی که دوست دارید با آن ها کار کنید هزینه زیادی درخواست می کنند بهتر است از توصیه های آن ها برای بهبود کار استفاده کنید و سپس یک متخصص سئو برای شرکت خود استخدام نمایید.
  • به خاطر داشته باشید که سئو برای هر شرکتی مناسب نیست.  سئو یک فضای بسیار رقابتی است. صفحه اول نتایج جستجو بیش از 95 درصد کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. نتایج سوم و چهارم بیش از 70 درصد کلیک ها را دریافت می کنند. به همین خاطر در بیشتر مواقع اگر نتوانید سئو را به درستی انجام دهید ممکن است نتوانید برای کلیدواژه مدنظر خود رتبه ای در صفحه اول به دست آورید و به صفحات دوم به بعد انتقال یابید. مگر در مواردی که بودجه و انرژی کافی دارید، بهتر است سئو را به مراحل انتهایی کار ببرید و برای دیده شدن از روش های دیگری استفاده نمایید.

source: telegraph

منبع: توصیه هایی برای انتخاب شرکت سئوی مناسب کسب و کار ما

  • ۹۸/۰۶/۲۱
  • مصطفی کسعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی