رفع موهای زائد برای خانم‌ها، امروزه خیلی مهم است. پس بهتر است بدانید طریقه ی رفع موهای زائد بر پوستتان و همین طور نوه رشد دوباره موها تاثیر می گذارد. وقتی در مورد روش رفع موهای زائد تصمیم می گیرید، راهی می‌خواهید که مقرون به صرفه، موثر و همچنین ایمن و به راحتی قابل اجرا باشد.

موم معمولا برای اغلب نقاط بدن ترجیح داده می‌شود، چرا که موهای زائد بخش های بزرگی را یکباره برمی‌دارد و روزها و حتی هفته‌ها طول می‌کشد تا دوباره این موها در بیایند. همچنین از شیو کردن که خراش و زخم برجا می گذارد و استفاده از آن برای نقاط حساس و اطراف صورت هم مشکل است، بی خطرتر است. ایراد موم این است که اغلب وقت زیادی برای نقاطی نظیر پاها می‌گیرد و برای نقاط حساس هم معمولا نیاز به کمک خواهید داشت و باید حواستان به داغ نبودن موم هم باشد.

شیو کردن سریع و آسان است، یک تیغ با نوار فوم (کف) خریداری می‌کنید که دیگر نیازی به استفاده از کف قبل از شیو کردن هم نباشد. می‌توانید هر روز صبح زیر دوش به جای آنکه بخواهید صبر کنید تا موم داغ شود و با نوار موم موها را بردارید، به آسانی شیو کنید. البته سخت است که همه جای بدن را شیو کنید و ممکن است موها ریشه دارتر و ضخیم تر در بیایند. همچنین می‌تواند به پوست آسیب برساند.

استفاده از موچین وقت گیر ترین راه رفع موهای زائد است ولی ممکن است برای نقاط مشخصی از بدن مانند ابروها یا پشت لب، جایی که راه های دیگر کارساز نیستند مورد نیاز باشد.

روشی که برای رفع موهای زائدتان استفاده می‌کنید به بودجه و برنامه‌ی زمانی‌تان بستگی دارد. از نظر بسیاری از خانم‌ها اپیلاسیون نقاط حساس توسط یک فرد حرفه‌ای بهترین راه برای رفع موهای زاید این نواحی ست چرا که دیدن و دستیابی به داخل ران ها با تیغ می‌تواند مشکل باشد. اگر نمی‌توانید هزینه‌ی یک اپیلاسیون حرفه‌ای را متقبل شوید می‌توانید خودتان از آینه و موم یا تیغ‌های چرب برای راحتی بیشتر استفاده کنید.

همچنین خوب است که برای رفع موهای زائد صورتتان از موم استفاده کنید تا موهای بیشتری را یکباره بردارید و سپس با موچین موهایی که مانده‌اند را بردارید. بعضی خانم‌ها روی گردن و حتی بعضی‌ها در نواحی سینه هم موهای کمی دارند بنابراین موچین اغلب برای این مناطق که برای روش‌های دیگر زیادی حساس اند لازم است.

رفع موهای پا هم بستگی به این دارد که چه راهی برای شما مناسب باشد. اگر پوستتان حساس است شیو کردن با کف زیاد می تواند بهتر از موم پوستتان را محافظت کند، و همچنین اگر وقت استفاده‌ی هفتگی از موم را ندارید هم بهترین روش است. می‌توانید به سادگی به شیو کردن در حالی که موها زودتر در می‌آیند ادامه دهید.

منبع: از بین بردن موهای زائد