لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

هندوانه یکی از میوه های غنی از آب است و لذا، میوه مناسبی برای هضم غذا و کمک به گوارش می باشد زیرا حاوی ویتامین A، C و پتاسیم، روی، چربی و دارای کالری اندک می باشد. این میوه جادویی نه تنها به خاطر خود میوه بلکه به خاطر دانه هایش دارای مزیای شگفت انگیزی برای سلامتی ماست. اما قبل از اینکه دانه های هندوانه را بخوریم، باید ابتدا دانه هایش را پوست بکنیم و هرگز نباید دانه های این میوه را بدون کندن پوستشان ببلعیم.

در واقع برای بهره مند شدن از خواص بی نظیر دانه های هندوانه ما باید قبل از بلعیدن، آنها را خوب بجویم تا دچار مشکلات معدوی نشویم.

محتوای مواد مغذی دانه های هندوانه:

هر 100 گرم دانه های هندوانه 600 کالری انرژی را برای بدنتان فراهم می آورد. این کالری برابر با کالری 10 برش نان است. فقط 400 کالری در چربی دانه های هندوانه وجود دارد. سطح چربی 100 گرم از دانه های هندوانه حدود 80٪ از چربی روزانه مورد نیاز ما را تامین می کند. یک سوم از دانه های هندوانه دارای مقدار پروتئین مورد نیاز برای بدنمان هستند.

مهم ترین پروتئین موجود در دانه های هندوانه نی سین است. دانه های این میوه جادویی منبع خوبی از انواع ویتامین B مانند تیامین، نیاسین و فولیک هستند.

هر 100 گرم از دانه های هندوانه حاوی مواد معدنی مورد نیاز بدن ما مانند منیزیم (139٪)، منگنز (87٪)، فسفر (82٪)، روی (74٪)، آهن (44٪)، پتاسیم (20٪) و مس (37٪ ) است و لذا این میوه می تواند بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدنمان را فراهم آورد.

دانه های هندوانه غنی از آهن، پتاسیم، ویتامین، چربی و کالری هستند که جزو مواد لازم برای بدن ما به حساب می ایند.


منبع: دانه هندوانه

  • ۹۸/۰۴/۰۸
  • مصطفی کسعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی