لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰


روسیه به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق، هنوز هم یک کشور عالی برای بازدید است. روسیه کشور کنتراست‌ها و متضادهاست.

سواحل بزرگ نیمه گرمسیری تا مناطق زمستانی و سرد در شمال، همه به خوبی در این کشور دیده می‌شود. شرق روسیه جمعیت کمتری دارد اما هنوز هم در آن شهرهایی است که می‌تواند توریست‌ها و گردشگران بیشتری نسبت به غرب جذب نماید.

روسیه تاریخی غنی دارد و توریست‌ها به هر ناحیه‌ای که سفر کنند می‌توانند نشانه‌ای از این تاریخ غنی را ببینند. تقریبا در همه جا بازدید کنندگان می‌توانند نمونه‌هایی از هنر با شکوه را نه تنها در موزه‌ها ، بلکه در کلیساهای آن نیز مشاهده نمایند.

  1. یکاترینبورگ:

یکاترینبورگ یک شهر صنعتی در کوه‌های اورال است که جاهای زیادی برای بازدید دارد. با اینحال این ناحیه بیشتر به عنوان مکانی که تزار نیکلاس ، آخرین تزار روسیه ، و خانواده‌اش در سال 1918 در زمان انقلاب روسیه اعدام شدند یاد می‌شود. یکاترینبورگ امروزی یک صحنه پر جنب و جوش فرهنگی ، میزبان بسیاری از کتابخانه‌ها، سالن‌های تئاتر و نمایشنامه نویسان، و شرکت‌های رقص و همچنین گروه‌های موسیقی راک روسیه است.چهارمین شهر بزرگ روسیه همچنین دارای بیش از 30 موزه است. یکی از این موزه‌ها دارای قدیمی‌ترین مجسمه‌ی چوبی جهان در مجموعه‌ی Shigir بوده و دیگری بیش از 300 آیکون نوینسک دارد.

  1. سوچی:

سوچی در دریای سیاه بزرگ، مقصد ورزش‌های زمستانی است و در واقع میزبانی المپیک زمستانی 2014 نیز بر عهده‌ی این شهر بود. علاوه بر اسکی ، سوچی میزبان مسابقه‌ی فرمول 1 جایزه بزرگ روسیه است و در سال 2018 نیز میزبان جام جهانی خواهد بود. علاوه بر برف زمستانی ، این شهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و سواحل بزرگی است.

این اقامت‌گاه ساحلی در روسیه بهترین مکان برای بازدید در زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم است. قدم زدن در پشته‌های خاکی دریا تجربه‌ی بسیار لذت بخشی خواهد بود. این شهر همچنین میزبان شمالی‌ترین مزارع چای در منطقه است.

  1. ولیکی نووگورود:

ولیکی نووگورود در قرن دهم بنا شده و یکی از قدیمی‌ترین شهرها در شمال دور روسیه است. ولیکی نووگورود ادعا می‌کند از زمان دعوت شاهزاده روریک اسکاندیناوی به حکومت روسیه برای ایجاد یک خاندان حاکم که 750 سال به طول انجامید ، زادگاه روسیه بوده است.

مناظر برتر در این شهر شامل کلیسای جامع سنت سوفیا و برج ناقوس،چشمه‌ی بازرگانان وموزه‌هایی همچون موزه‌ی آهن ، سفال و تاریخ است. شهر ولیکی نووگورود در دریاچه ایلمن واقع شده و بهترین مکان برای خوردن سوپ روسی و خرید عسل طبیعی است.


  1. ولادی‌وستوک:

کوه‌هاو دهانه‌هایی که این شهر را احاطه کرده‌اند، مناظری زیبا و خیره کننده از آن ایجاد می‌کنند. آخرین توقف در راه آهن ترانس سیبری ، ولادی وستک را به بزرگترین بندر این کشور در اقیانوس آرام تبدیل کرده است. این شهر دارای جاذبه های فرهنگی بسیاری همچون تئاتر ، موزه و کنسرت است.

بازیگر معروف یول برینر در سال 1920 در این شهر متولد شده است. مسافران شاید بخواهند در پارک‌های دوست داشتنی این شهر همچون Minny Gorodok که یک پایگاه نظامی بوده است، قدم بزنند. میدان اصلی این شهر Admiralsky Skver است.

  1. نیژنی نووگورود:

نیژنی نووگورود به عنوان پنجمین شهر بزرگ روسیه در محل تلاقی رودخانه‌های ولگا و اوکا قرار گرفته است.این شهر به عنوان یک قلعه در قرن سیزدهم آغاز شد و پس از تولد ماکسیم گورکی در آن، به گورکی شهرت یافت.

نیژنی نووگورود یک جای خوب برای غرق شدن در هنر و معماری روسی، با بیش از 600 آثار تاریخی و مجسمه‌ها، و حداقل 200 موزه هنر، سالن‌های کنسرت و مانند آن است.

  1. ایرکوتسک:

ایرکوتسک عملا پایتخت سیبری شرقی بوده و محبوب‌ترین مکان برای توقف در راه‌آهن بین مسکو و شرق است. با وجود تنها 45 کیلومتر فاصله از دریاچه‌ی بایکال، این شهر بهترین مکان برای کشف خط ساحلی غربی دریاچه است.

مسافرانی که به این ناحیه سفر می‌کنند حتما از آنچه می‌بینند شگفت زده خواهند شد. خانه‌های چوبی تزیین شده در کنار آپارتمان‌های استاندارد بلوک شوروی ، به علاوه بلوارهای عریض با ترافیک بسیار کم برای یک شهرستان 500000 نفری ، توریست‌ها و گردشگران را متعجب می‌کند.

ایرکوتسک محل بسیاری از درگیری‌های خونین میان جناح‌های روسیه در انقلابات مختلف بود. همچنین به عنوان یک محل تبعید برای روشنفکران ، هنرمندان مورد استفاده قرار می‌گرفت. کلیساهای متعددی ، از جمله کلیسای معراج، زمین شناسی و تاریخ موزه ایرکوتسک در این شهر قرار دارد.

  1. کازان:

کازان یا همان غازان،گاهی اوقات به عنوان استانبول ولگا خوانده می‌شود زیرا این شهر محلی است که فرهنگ اروپایی و آسیایی به خوبی در کنار هم دیده می‌شود. این شهر پایتخت تاتارستان بوده و شهری دوست داشتنی است که در آن برج کلیسا و مناره‌ها خط افق را پر می‌کنند.

این شهر همچنین به عنوان سومین پایتخت روسیه، پس از مسکو و سنت پترزبورگ شناخته شده است و ساکنان آن از بالاترین استانداردهای زندگی در روسیه لذت و بهره می‌برند.مناظری که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد شامل باقی‌مانده‌ی کاخ کرملین قازان که توسط ایوان مخوف نابود شد، مسجد کول شریف، و خیابان بومن به عنوان یک خیابان خرید عابر پیاده است.

  1. حلقه طلایی:

حلقه‌ی طلایی روسیه شامل چند شهر قدیمی است که به همراه یکدیگر ظاهری زیبا به روسیه داده اند.این حومه زیبا پر از باغ گیلاس، کلبه‌های عجیب و جالب، گنبد پیازی شکل و کلیساهای شمایلی است که حاوی قدیمی‌ترین هنر این کشور بوده و این منطقه را به بهترین نقطه برای بازدید تبدیل کرده است.

این ناحیه به عنوان قدیمی‌ترین ناحیه‌ی روسیه امروزه توانسته است توریست‌های بسیاری را به خود جلب کند. روش سنتی برای بازدید از شهرها و شهرستان‌های کوچک باعث ایجاد یک حلقه‌ در جهت عقربه‌های ساعت شده که از مسکو آغاز شده و به آن نیز ختم می‌شود.

ولادیمیر، سوزدال ، کوستروما، یاروسلاول، روستوف از جمله شهرهای این حلقه‌ی زیباست. کلیساهای سنگ سفید ، صومعه‌ها و قلعه‌ها تنهای برخی از مناظر دیدنی در این ناحیه است.

  1. سن پترزبورگ:

دومین شهر بزرگ روسیه یعنی سنت پترزبورگ ممکن است به عنوان لنینگراد شناخته شده باشد اما بیشتر افراد آن را با نام تولدش یعنی سنت پترزبرگ می‌شناسند. این شهر در سال 1703 توسط زار پتر کبیر بنا نهاده شد، سنت پترزبورگ پس از آن پایتخت امپراتوری روسیه بود. نام آن در سال 1924 به لنینگراد تغییر کرد.

به خاطر موقعیت آن در رودخانه‌ی نوا که به خلیج فنلاند ریخته و سپس وارد دریای بالتیک می‌شود، این شهر موقعیتی عالی برای کشتی‌های کروز بوده و محبوب‌ترین مکان در روسیه است.

این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه شناخته شده و دارای یکی از بهترین مجموعه‌های هنری در جهان است.خیابان نوسکی معروف‌ترین خیابان خرید و خوردن نهار در این شهر است.


  1. مسکو:

مسکو به عنوان پایتخت روسیه مهم‌ترین شهر در روسیه است. این موضوع تنها به خاطر وجود مسائل سیاسی نیست. این شهر با جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر به خاطر تلاش‌های هنری آن، از جمله باله ، سمفونی و هنر شناخته شده است.گنبد‌های پیازی شکل کلیساهای تاریخی آن، خط افق را پر می‌کنند.

شکوه کرملین و میدان سرخ قابل توجه، یکی از بزرگترین میادین در جهان بوده و جزو مناظری است که نباید بازدید آن‌ها را از دست داد.شواهد دیگری که نشان می‌دهد گذشته‌ی مسکو همیشه هم خیلی تمیز نبوده را می‌توان در موزه های گولاگ و جنگ سرد دید.

منبع: شهرهای روسیه گردشگری

  • ۹۷/۰۵/۰۲
  • مصطفی کسعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی