لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی

جدیدترین مطالب مفید دنیای وب فارسی

لینک گستر - تازه های وب فارسی
  • ۰
  • ۰

خاصیت های آلبالو

آلبالو چه خواصی دارد؟

میوه آلبالو یک میوه ای است که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق العاده مفید بوده و می تواند زیبایی را به خانم به ارمغان بیاورد.

ایتالیا و آمریکا جزو اولین کشورهای تولید کننده آلبالو می باشند که بیش از ۲۰۰ هزار تن هر سال آلبالو تولید می کنند.

درخت آلبالو در اصل از ایران به دیگر کشورها رفته است. در کشورمان ایران درخت آلبالو در مناطق مختلف وجود دارد.

این میوه را به صورت عادی و خشک شده مصرف می کنند و یا آن را شربت درست کرده و یا می توان آلبالو را به صورت آلبالو پلو و خورش آلبالو درست کرد.

ارزش غذایی آلبالو زیاد نیست و صد گرم آلبالو معادل ۷۰ کالری دارد. این میوه دارای ویتامین آ، ب و ث است.

املاح موجود در این میوه شامل: آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت است.

قند این میوه از نوع لولوز است و برای اشخاصی که دیابت دارند بسیار مفید است.

آلبالو یک میوه برای خوردن است که اگر رسیده و تازه باشد رنگ آن کاملا قرمز و درخشان است. از آلبالویی که سفید رنگ است و دارای گوشت سفت است دوری کنید. چرا که کار روده ها را مختلف می کند و باعث ایجاد سوء هاضمه می شود. رنگ تیره آلبالو و لکه های قهوه ای نشان از کهنه بودن آن دارد. گاهی میوه فروشان برای اینکه آلبالو را خوش منظر کنند به آن آب می زنند که نمای بهتری داشته باشد.

آلبالو را چه وقت و چگونه باید مصرف کرد:

بعد از مصرف، روی آن آب نخورید، مایعات به طور کلی روی میوه‌ها آن را «باد کرده» می‌کند و این وضع برای دستگاه هاضمه خطرات جدی در بر دارد.

در فاصله غذاهای اصلی می‌توانید بخورید زیرا خیلی زود هضم می‌شود یک مرتبه مقدار زیادی آلبالو نخورید بلکه به مقدار کم بخورید و در موقع خوردن هم خوب آن را بجوید.

 

 

 

 

این افراد آلبالو مصرف نکنند

کسانی که دارای ورم روده هستند از خوردن آلبالو ترش اجتناب کنند، چرا که آلبالوی ترش سلولز دارد و دیر هضم می شود.

کسانی که معده یا روده آن ها ضغیف بوده می توانند آلبالوی پخته را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنند. چون به راحتی هضم می شود. یا می توانند به صورت ناشتا این میوه خوشمزه را مصرف کنند.

کسانی که دیابت دارند می توانند این میوه را در حد اعتدال بخورند.

میوه آلبالو برای افراد چاق نباید به عنوان دسر یا غذای اضافی مصرف شود. این افراد می توانند این میوه را به عنوان یک غذای اصلی مصرف کنند. آلبالو دارای کالری کمی است.

 

 

 

 

چه کسانی باید آلبالو بخورند؟

کسانی که دارای بیماری های کلیوی هستند و همچنین اشخاصی که رماتسیم دارند می توانند آلبالو مصرف کنند که از بروز نقرس جلوگیری خواهد کرد.

افرادی که بیماری قلبی دارند این میوه را مصرف کنند زیرا ادرار آور می باشد.

پتاسیم موجود در این میوه از باقیمانده نمک در قلب و عروق جلوگیری کرده و به صورت ادرار از بدن انسان خارج می شود و باعث بهبود سلامت قلب می شود.

از خانم ها افرادی که می خواهند چهره زیبا و رنگ درخشانی داشته باشند برای صاف شدن خون خود باید آلبالو بخورند.

 

 

 

 

مصارف دیگر آلبالو

جوشاندن میوه آلبالو ادرار آور بوده و کسانی که بیماری مثانه دارند باید این میوه را برای سلامتی خود مصرف کنند. برای تهیه این جوشانده شما می بایست ۳۰ گرم دم آلبالو را خشک کرده و در یک لیتر آب به مدت ده دقیقه بجوشانید و بعد آن را مصرف کنید. در طب نوین نیز برای کسانی که مشکل خروج ادرار دارند این جوشانده مفید است.

مغز هسته ی آلبالو را می توان کوبیده و از آن روغن مایعی بگیرید که می تواند برای موفقیت رماتسیم مفید باشد.

 

 

 

آلبالو برای درمان بی‌خوابی مفید است

پژوهشگران دریافته اند که این میوه برای درمان بی خوابی بسیار مفید و موثر است و کسانی که به سختی می خوابند می توانند با خوردن این میوه راحت تر به خواب بروند.

این میوه می تواند الگوهای خواب را در بدن انسان تنظیم کند و بسیار حیرت انگیز است. این میوه دارای مقادیر زیادی ملاتونین است و وجود این هورمون برای داشتن یک خواب آرام ضروری است.

این هورمون در مغز انسان ساخته می شود و روی فاکتور خواب تاثیرگذار است. خوردن یک کف دست این هورمون باعث ترشح ملاتونین شده و می تواند به صورت کاملا اصولی الگوی خواب شما را طبیعی کند.

 

 

 

 

خواص آلبالو برای سلامتی

ضدالتهاب

التهاب در بدن به دلیل آسیب به رادیکال های آزاد بدن به وجود می آید و بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر بد می گذارد.

ترکیبات آنتوسیانین موجود در آلبالو باعث جلوگیری از ایجاد التهاب می شود. آب آلبالو در کاهش التهاب مفید است.

 

 

 

آرتریت را درمان می‌کند

آرتریت به دلیل کریستالی شدن اسیداوریک در مفاصل بدن انسان ایجاد می شود و باعث ایجاد درد شدید می شود. افرادی که میزان اوره در بدن شان بالاست در معرض بیماری نقرص قرار دارند. تحقیقات محققان ثابت کرده است که که آب آلبالو در کاهش این درد موثر است.

 

 

 

با پوسیدگی دندان مبارزه ‌می‌کند

حفره های دندانی و پوسیدگی های دندان اغلب به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ایجاد می شود. ترکیبات موجود در آلبالو مانع از تشکیل پلاک می شود. بنابراین برای کاهش احتمال پوسیدگی دندان آب آلبالو را در دستور غذایی خود قرار دهید.

 

 

 

استرس اکسیداتیو را کاهش‌می‌دهد

اگر رادیکال های آزاد در بدن انسان مهار نشوند بر سیستم دفاعی تاثیر جدی می گذارند، مصرف آب آلبالو با خنثی کردن رادیکال های آزاد استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

 

 

 

از رشد تومور جلوگیری می‌کند

شما می توانید علاوه بر مصرف این میوه از برگ آن نیز به عنوان ماده ای طبیعی برای درمان انواع بیماری های مختلف از جمله رشد تومور استفاده کنید. زیرا برگ این میوه حاوی فلاونوئیدها، تانن‌ها و ساپونین‌ها می باشد.

 

 

تسکین‌دهنده‌ی درد است

مطالعات مختلفی در این زمینه انجام شده است که نتایج آن نشان می دهد برگ های این میوه خوشمزه و ترش می تواند برای کاهش درد بسیار موثر باشد.

 

 

 

سلامت مو را افزایش‌می‌دهد

عصاره این میوه ماده ای فعال در مکمل های دارویی می باشد که باعث تقویت مو و مبارزه با مشکلات مو و همچنین ریزش و موخوره است.

 

 

 

خواص ضدپیری

پیری زودرس در انسان های به دلیل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می باشد که باعث مرگ زودهنگام سلول ها شده. آنتوسیانین ها یک نوع آنتی اکسیدان های قوی هستند که به جلوگیری از آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک کرده و از پیری زودرس جلوگیری می کنند.

 

 

 

محافظت از پوست

مصرف منظم آب آلبالو از آسیب دیدن پوست بدن انسان توسط اشعه های فرابنفش مانند آ و بی جلوگیری می کند. این اشعه ها توسط خورشید ساطع می شود. به همین دلیل بدن انسان را از سرطان پوست جلوگیری می کند.

 

منبع: تاثیر آلبالو بر درمان بی خوابی

 

  • ۹۸/۰۶/۲۴
  • مصطفی کسعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی